گوشی کالا

ساخت وبلاگ

گوشی شیائومی ردمی 7

 

یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیایومی (Xiaomi) که با قیمتی رقابتی روانه بازار شده و در عین حال از کیفیت مطلوبی بهره می برد گوشی ردمی 7 این شرکت (Xiaomi Redmi 7) است. اگر به فکر خرید یک گوشی ارزان و با کیفیت هستید، این اسمارتفون می تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم به نقد و بررسی شیایومی ردمی 7 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم.

معرفی گوشی شیائومی ردمی 7

طراحی و ظاهر

وقتی گوشی ردمی 7 را در دست بگیرید، ظاهر آن اصلا نشان نمی‌دهد که یک گوشی ارزان قیمت و 130 یورویی را در دست گرفته‌اید. بنابراین در حین استفاده از این گوشی حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. اگرچه بدنه اصلی این اسمارتفون و فریم آن کاملا از پلاستیک تشکیل شده اما شیائومی سعی کرده قاب پشت گوشی را براق طراحی کند و بدین ترتیب بر زیبایی های ظاهری آن بیفزاید. متاسفانه پلاستیکی بودن قاب پشت دستگاه و بدنه آن سبب شده که خیلی زود چربی دست به آن منتقل شود و اثرات انگشت کاربر روی بدنه گوشی حک شود. همچنین در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که قاب پشت این اسمارتفون به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز و برنده حساس است و خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه داریم حتما Redmi 7 شیائومی را به همراه یک گارد یا قاب محافظ مورد استفاده قرار دهید.

در لبه زیرین قاب گوشی شیائومی ردمی 7 یک اسپیکر واحد نصب شده اما شدت صدای خروجی از آن بالاست و این موضوع از ویژگی های جالب ردمی 7 شیائومی به شمار می‌رود. لبه های قاب دستگاه تقریبا انحنا دارند و چهار گوشه قاب آن هم منحنی شکل طراحی شده‌اند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن لنز دوربین دوگانه دستگاه و چراغ فلش LED اختصاص دوربین اصلی نصب شده و تقریبا در وسط قاب پشت هم شاهد تعبیه اسکنر انگشت گوشی هستیم. بهره‌مندی شیائومی Redmi 7 از اسکنر انگشت می‌تواند یکی از نقاط قوت طراحی آن باشد که شاید در برخی از گوشی های هم رده و هم قیمت این اسمارتفون شاهد ارائه آن نباشید. در بررسی این گوشی مشخص شد که عملکرد اسکنر آن خوب است اما به مرور زمان تاثیرهایی در عملکردش ایجاد می‌شود که قابل چشم‌پوشی هستند.

شیائومی سعی کرده ظاهر گوشی ردمی 7 را از نمای رو به رو هم زیبا و به روز طراحی کند. صفحه نمایش گوشی بزرگ است و حاشیه های باریکی دارد و در بخش فوقانی آن یک انحنای کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. طبق آمار چیزی در حدود 81.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی این گوشی با نمایشگر آن احاطه شده است. اما یکی از جالب ترین ویژگی های طراحی گوشی Redmi 7 که باید به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی پنل جلوی گوشی (نمایشگر) از شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود. البته این ادعای شرکت شیائومی بوده و در عمل نمی‌توان ریسک کرد و به شیشه گوریلاگلس نصب شده روی نمایشگر Xiasomi Redmi 7 اعتماد کامل داشت.

شیائومی ردمی 7 از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند اما شیائومی مدعی شده طراحی گوشی مبتنی بر استاندارد های ضد پاشش آب (Water Splash) انجام گرفته، بنابراین احتمالا نیازی نیست برای استفاده از گوشی در زیر باران و سایر شرایط این چنینی نگران باشید. بدنه شیائومی Redmi 7 ابعاد 8.5 در 75.6 در 158.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 180 گرم می‌رسد. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و در رنگ های مشکی، آبی و قرمز روانه بازار شده است. در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 می‌توان اینطور گفت که این گوشی در مقایسه با خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش از سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت مطلوبی بهره می‌برد.

صفحه نمایش

اگر علاقه ای به نمایشگر های بزرگ ندارید و آنها را مایه دردسر میدانید ، نمایشگر 6.26 اینچی شیائومی Redmi 7 مختص شماست . این دریچه ارتباطی نه آنقدر بزرگ است که برای کار کردن با یک دست به مشکل بخورید و نه آنقدر کوچک است که چشم هایتان را به زحمت بیاندازید تا زوم کند .
این نمایشگر 6.26 اینچی روی پنل IPS LCD سوار شده تا قیمت نهایی این گوشی بیشتر به مذاق مشتری خوش بیاید . البته خبری از کاهش کیفیت تصویر در این پنل ها نیست . برای اطمینان میتوان به رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی تکیه کرد که با یک حساب سرانگشتی نشان میدهد هر اینچ از این نمایشگر میزبان 269 پیکسل می باشد که نسبت هب رقبای این اسمارت فون نرخ قابل قبول و رضایت بخشی است .
ردمی 7 نیز از ترند پر طرفدار این روزها عقب نمانده و نمایشگر کم حاشیه با بریدگی نمایشگر (ناچ استایل) را برای طرفداران خود تدارک دیده تا این محصول تازه نفس از طراحی به روز و مدرن چیزی کم نداشته باشد .

 

دوربین

اشد. این لنز تراکم پیکسل 1.25 را دارا می باشد! لنز دوم که وظیقه تشخیص عمق تصاویر را دارد با کیفیت 2 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است و باعث خواهد شد تا تصاویر با عمق و کیفیت بهتری ثبت شوند. LED به کار رفته در کنار این لنزها نیز به شما در گرفتن تصاویر با کیفیت بهتر در فضاهایی که نور کمی دارند کمک خواهد کرد. از جمله ویژگی های دوربین Xiaomi redmi 7 می توان به عکاسی HDR و عکاسی پاناروما اشاره کرد. فیلمبرداری با دوربین این موبایل نیز برای کاربران لذت بخش خواهد بود چرا که امکان فیلمبرداری با کیفیت 1920×1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فراهم شده است!

دوربین سلفی گوشی Xiaomi redmi 7 دارای کیفیت 8 مگاپیکسل است که کیفیت و شفافیت تصویر بسیار خوبی را ارائه می دهد.

باتری گوشی شیائومی ردمی 7

اگر چه که شرکت چینی Xiaomi redmi 7 را در حد و اندازه های یک میان رده با کیفیت ساخته است اما باتری آن یکی از نقاط قوت بزرگ برای این موبایل به حساب می آید! باتری لیتیومی 4000 میلی آمپری در این گوشی به کار رفته است که با ظرفیت بالای خود می تواند کاربران را تا ساعت ها و حتی در حد یک روز کامل از شارژ کردن موبایل خود بی نیاز سازد. با توجه به ابعاد صفحه نمایش و سخت افزارهای به کار رفته در گوشی Xiaomi redmi 7 این انتخاب یک اقدام عالی برای این موبایل به حساب می آید. البته Xiaomi redmi 7 قابلیت تعویض باتری را ندارد اما می توانید مطمئن باشید که تاسال ها با باتری این موبایل مشکلی نخواهید داشت!

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 پرداختیم. این اسمارتفون یک محصول میان رده و خوش قیمت است که با صرف هزینه‌ای ناچیز قادر به خرید آن خواهید بود. پتانسیلی که این گوشی در قبال قیمت خود ارائه می‌کند واقعا مطلوب بوده و کمتر گوشی را می‌توان پیدا کرد که در این رنج قیمتی، کیفیت این چنینی داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت داشته باشید، شیائومی Redmi 7 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی جداگانه مشخص شده‌اند. برای خرید یا اطلاع از قیمت ها به فروشگاه اینترنتی دیجی دو مراجعه کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی به روز و زیبا
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سیستم عامل به روز و جدید (اندروید 9 پای)
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین اصلی با کیفیت
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب
     

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای قاب پشت گوشی در برابر خراشیده شدن
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : ردمی 7 ,شیائومی ردمی 7 ,گوشی شیائومی ردمی 7 ,خرید ردمی 7 ,قیمت ردمی 7 ,گوشی شیائومی Redmi 7, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 85 تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1399 ساعت: 21:52

گوشی نوکیا 105

 

نوکیا 105 یک گوشی ساده اما باکیفیت است. درست است که می‌توانید گوشی‌های ارزان قیمت‌تری هم در بازار پیدا کنید، اما این گوشی کیفیت بهتری دارد و حس بهتری هم به شما منتقل می‌کند. از طرف دیگر از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و باتری فوق‌العاده‌ای دارد. باتری این گوشی برای چند روز شما را بی‌نیاز از شارژ مجدد می‌کند. باتری یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید.

طراحی گوشی نوکیا 105

موبایل نوکیا ۱۰۵ یکی از گوشی های قدیمی نوکیا بود که اکنون با شکل وشمایلی جدید با نامی که پسوند ۲۰۱۷ دارد، روانه- ی بازار شده است. این گوشی با قیمت مناسبش گزینه ی خوبی برای کسانی است که بیش از تماس و ارسال پیام کوتاه انتظاری از گوشی خود ندارند. در مقایسه با نسخه های قبلی طراحی گوشی اندکی کوچک تر شده است و دیگر نسبت طول گوشی به عرضش معرف یک گوشی باریک نیست. تغییراتی در گوشی صورت گرفته است تا هرچه بیشتر آنرا به یک دستگاه خوش ¬دست تبدیل کنند تا حتی کنترلش برای دست های کوچک هم کار ساده ای باشد. برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید.

مشخصات گوشی نوکیا 105

در صورتیکه دست های بزرگی دارید، تقریباً می توانید گوشی را جوری در دست بگیرید که کسی متوجه وجود آن نشود. از آنجایی که گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ دوربین ندارد، قاب پشتی صاف است و هیچ پستی و بلندی روی آن دیده نمی شود. تمام این اجزا بهمراه باتری چیزی در حدود ۷۳ گرم وزن دارد.

نکته ی دیگری که کار با گوشی را ساده می کند، کلیدهای نرم آن هستند که فشردن آن ها در قیاس با کلیدهایی که از پلاستیک سخت ساخته شده اند، راحت تر است؛ همچنین تایپ کردن پیام کوتاه هنگامی که احتیاج دارید تا با سرعت زیادی این کار را انجام دهید، با کلیدهای نرم ساده تر بنظر می رسد.

باتری موبایل نوکیا ۱۰۵ از آنجا که تنها از شبکه ی ۲G پشتیبانی می کند و نمایشگر آنچنان بزرگی هم ندارد، می تواند چند روزی را با یک بار شارژ دوام بیاورد. این مشخصه برای افرادی که از موبایل نوکیا ۱۰۵ بعنوان گوشی دوم یا گوشی کاری استفاده می کنند، مفید است.

سیم کارت

در موبایل نوکیا ۱۰۵ می توانید به صورت هم زمان از دو سیم کارت استفاده کنید؛ البته قابلیت استفاده از کارت حافظه ی جانبی در این گوشی وجود ندارد و این می تواند یکی از نقاط ضعفش به شمار بیاید.

 

باتری و شارژدهی نوکیا 105


دارای باتری ۸۰۰میلی آمپرساعتی است. باتری موبایل نوکیا ۱۰۵ قابل جابجایی است. این مسئله در صورت خراب شدن باتری یا ضربه دیدن آن، میتواند بسیار به صرفه باشد چون تعویض آن چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد. بازه زمان نگهداری شارژ هم نسبت به یک گوشی دکمه دار، بسیار خوب است.

 

کلام آخر

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ برای کاربرانی طراحی شده که علاقه دارند برقراری تماس و ارسال پیام را با کیفیت بالا انجام دهند. این محصول از دوام بالایی برخوردار بوده و از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. قیمت مناسب و عملکرد خوب Nokia 105 آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده به عنوان گوشی دوم یا موبایل مخصوص موارد کاری تبدیل کرده است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی نوکیا 105 ,خرید نوکیا 105 ,گوشی Nokia 105 ,قیمت نوکیا 105, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 6 بهمن 1399 ساعت: 21:24

گوشی شیائومی می 10

 

شیائومی در نیمه اول امسال، دو نسخه بسیار قدرتمند خود را که مدل‌های می 10 (Mi note 10) و می 10 پرو (Mi note 10 pro) هستند، به طرفداران خود معرفی کرد. دوربین این دو گوشی، اصلی‌ترین تفاوت میان آنهاست. در مابقی موارد همچون جنس بدنه، طراحی، صفحه نمایشگر و… تفاوت چندانی دارند.

به عنوان اصلی‌ترین مزیت این گوشی پرچمدار شیائومی میتوان به ارائه امکانات مطلوب در مقایسه با قیمت پایین آن نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده اشاره کرد. همین امر میتواند یکی از دلایلی باشد که طرفداران زیادی را به سمن خود بکشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به تقد و بررسی مشخصات فنی شیائومی گوشی می 10 بپردازیم.

بررسی گوشی شیائومی می 10

طراحی و ساخت

طراحی گوشی می 10 بسیار آشنا است؛ چراکه این زبان طراحی را پیش‌ از این در گوشی‌های سری می نوت 10 دیده بودیم. گوشی Mi 10 همانند سایر گوشی‌های امروزی ساندویچی از فلز و شیشه است که باکیفیت ساخت بسیار خوبی تولید شده است.

طراحی می 10 و می 10 پرو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و تنها تفاوت آن‌ها به پنل شیشه‌ای مات در نسخه پرو بر می‌گردد. پنل پشت و جلویی این دو گوشی از جنس گوریلا گلس 5 می‌باشد که آن‌ها را یک پله پایین‌تر از پرچمداران امروزی با شیشه گوریلا گلس 6 قرار می‌دهد.

ابعاد بدنه شیائومی Mi 10 ، 162.5×74.8×9 میلی‌متر می‌باشد که نشان می‌دهد با گوشی بزرگی سر و کار داریم. علاوه بر این، وزن این گوشی حدود 208 گرم می‌باشد که در کنار ضخامت 9 میلی‌متری و بدنه لغزنده، نشانه‌های خوبی برای ارگونومی دستگاه نیست. به‌عنوان‌مثال برای مقایسه می‌توانید گلکسی اس 20 پلاس را در نظر داشته باشید که با نمایشگر 6.7 اینچی و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی، بدنه‌ای به ضخامت 7.8 میلی‌متر و وزن 186 گرم دارد.

پنل جلویی دستگاه را نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی فرا گرفته است که دارای حاشیه‌های به‌مراتب کوچک‌تری نسبت به نسل قبلی بوده و لبه‌های آن خمیده می‌باشد. گذشته از این موارد، شیائومی بر اساس ترند امروزی بازار، حفره نمایشگر را به بریدگی ترجیح داده و در گوشه سمت چپ آن، شاهد حفره تکی برای دوربین سلفی هستیم. اندازه این حفره، تقریباً مشابه چیزی است که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده‌ایم، اما این حفره تا حدودی از گوشه نمایشگر فاصله دارد و به قسمت میانی متمایل شده است که باعث می‌شود عادت کردن به آن زمان بیشتری بطلبد.

خمیدگی لبه‌های نمایشگر نسبت به چیزی که در می نوت 10 دیده بودیم، کمتر شده است و این موضوع علاوه بر بهبود زاویه دید، به بهبود ارگونومی و آسان‌تر شدن تایپ، منجر شده است. حس‌گر اثرانگشت می 10 مطابق انتظار از نوع اوپتیکال می‌باشد که در نیمه پایینی نمایشگر قرار داده شده است. این حس‌گر در اغلب موارد عملکرد سریع و دقیقی دارد؛ اما پویانمایی‌های شیائومی با سریع‌ترین‌های بازار فاصله دارد که باعث می‌شود سرعت بازگشایی قفل این گوشی، به‌خوبی برخی پرچمداران مانند وان پلاس 8 نباشد.

در قسمت پشتی، پنل شیشه‌ای براق وجود دارد که در اثر تابش نور، افکت‌های بسیار جذابی از خود به نمایش می‌گذارد. خمیدگی لبه‌های این قسمت در مقایسه با چیزی که در می 9 دیده بودیم، بسیار بیشتر شده است و این موضوع در دست گرفتن می 10 را آسان‌تر کرده می‌کند.

از این موارد که بگذریم، دوربین چهارگانه چیزی که در قسمت پشتی خودنمایی می‌کند. شیائومی دوربین اصلی را به همراه دوربین ماکرو و دوربین سنجش عمق، داخل یک قاب قرار داده است که این قاب برآمدگی قابل‌توجهی دارد و این موضوع با توجه به ضخامت 9 میلی‌متری بدنه کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد. در قسمت پایینی این قاب برآمده، دوربین فوق عریض مشاهده می‌شود که برآمدگی آن تا حدودی کمتر بوده و در زیر آن فلاش LED دوگانه قرار داده شده است.

در پایان قسمت طراحی، بد نیست اشاره‌ای به فریم آلومینیومی می 10 داشته باشیم. این فریم، ظاهر صیقلی و براقی دارد که رنگ آن، هماهنگی بالایی با پنل پشتی دارد. در قسمت پایینی فریم، خروجی اسپیکر، میکروفون مکالمه، درگاه USB Type-C و درگاه سیم‌کارت وجود دارد که نشان می‌دهد Mi 10 5G تنها از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و خبری از جایگاه کارت حافظه، در کار نیست.

در سمت مقابل یعنی قسمت بالایی فریم نیز، اسپیکر دوم به همراه میکروفون حذف نویز و فرستنده اینفرارد قرار داده شده است و کلیدهای پاور و تنظیم حجم صدا، روی لبه سمت راست هستند که دسترسی به آن‌ها آسان می‌باشد.

نمایشگر

شیائومی می ۱۰ یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل را در اختیار دارد: پنل سوپرامولد ۶.۶۷ اینچی با نرخ رفرش ۹۰ هرتز که همه‌چیز را زیبا و جذاب نشان می‌دهد. رزولوشن صفحه تمام اچ‌دی (۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل) است که اگرچه به پای کهکشانی‌های سامسونگ نمی‌رسد اما با تراکم ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ تصاویر واضح و شفافی را به نمایش درمی‌آورد.

کیفیت کلی نمایشگر فوق‌العاده است و با کنتراست بی‌نهایت و غلظت رنگ بالا هر محتوایی را به زیبایی به تصویر می‌کشد. البته شیائومی سلیقه‌های مختلف را هم در نظر گرفته و گزینه‌های مختلفی را برای نحوه نمایش تصویر در اختیار شما می‌گذارد. در منوی تنظیمات می‌توانید حالت نمایش تصویر را به دلخواه خود انتخاب کنید. حالت پیش‌فرض یعنی Auto وضعیت رنگ‌ها را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند، حالت Saturated اشباع رنگ‌ها را به حداکثر می‌رساند، و حالت Original Color دقیق‌ترین رنگ‌ها را بر اساس فضای رنگی وسیع DCI-P3 تولید می‌کند. در منوی Advanced نیز حالت‌های Saturated و Original و P3 و sRGB به‌چشم می‌خورند. در هرکدام از این حالت‌ها امکان تنظیم مجزای رنگ‌های اصلی (قرمز، سبز، آبی)، میزان اشباع، کنتراست و گاما را نیز دارید. در واقع می‌توان گفت شیائومی از آن سوی بام افتاده چون بعید می‌دانیم کسی به این همه گزینه نیاز داشته باشد. پیشنهاد ما را می‌خواهید؟ یا همان Auto را انتخاب کنید یا Original Color که با دقت بالا کالیبره شده است.

استفاده از اندروید روی صفحه ۹۰ هرتزی تجربه لذت‌بخشی است که بازگشت به صفحه‌های معمولی ۶۰ هرتزی را دشوار می‌کند. گزینه‌ای هم برای تنظیم نرخ رفرش روی ۶۰ هرتز وجود دارد ولی دلیل موجهی برای انتخابش به ذهن ما نمی‌رسد، مگر این‌که بخواهید دو حالت را با یکدیگر مقایسه کنید. البته باید اشاره کنیم که نرخ رفرش ۹۰ هرتز ثابت نیست و گوشی به‌طور هوشمند تصمیم می‌گیرد هنگام اجرای برنامه‌های خاص، نرخ رفرش را پایین بیاورد. این موضوع روی شارژدهی گوشی تأثیر زیادی دارد.

اگر مثل ما دنبال تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه می‌گردید، باید به منوی نمایشگر همیشه روشن و لاک‌اسکرین سر بزنید. در این قسمت امکان تنظیم نحوه نمایش ساعت و نوتیفیکیشن‌ها بر اساس تم‌های مختلف وجود دارد که همگی به زیبایی طراحی شده‌اند.

حداکثر روشنایی نمایشگر می ۱۰ در حالت دستی به حدود ۵۲۰ نیت می‌رسد که برای یک گوشی پرچمدار رقم مناسبی نیست، اما در حالت خودکار یا با فعال کردن گزینه Sunlight Mode حداکثر روشنایی به بالای ۸۰۰ نیت می‌رسد و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز می‌توانید به‌راحتی از گوشی استفاده کنید.

نمایشگر شیائومی می ۱۰ از فناوری +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که البته محتوای مناسبش به‌سختی گیر می‌آید و احتمالاً کاربرد زیادی در ایران نخواهد داشت.

دوربین

اما برسیم به قسمت دوربین که اصلی‌ترین تفاوت می 10 با نسخه پرو بوده و علت اصلی قیمت پایین‌تر آن می‌باشد. در حقیقت شاید ظاهر دوربین پشتی Mi 10 و Mi 10 Pro یکسان باشد، اما تفاوت‌های اساسی در حسگر و لنزهای آن‌ها وجود دارد و به‌طورکلی نسخه پرو امکانات متنوع‌تری را در اختیار می‌گذارد.

بااین‌حال بد نیست بدانید که حس‌گر اصلی هر دو گوشی یکسان می‌باشد؛ در قسمت پشتی می 10، مشابه چیزی که در می 10 پرو دیده‌ایم، از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره گرفته شده است، با این تفاوت که نمونه بکار رفته در این گوشی به‌جای فوکوس لیزری، از فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند.

ماژول 108 مگاپیکسلی این گوشی، از همان حس‌گر آشنای سامسونگ ISOCELL Bright S5KHMX استفاده می‌کند که دارای اندازه بزرگ 1/1.33 اینچی بوده و از پیکسل‌های 0.8 میکرونی بهره می‌برد. شیائومی این حس‌گر بزرگ را در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.69 قرار داده است که فاصله کانونی آن، 24 میلی‌متر می‌باشد.

شاید برای شما هم جالب باشد که شیائومی از دوربین 108 مگاپیکلسی در محصولی باقیمت به‌مراتب پایین‌تر از پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 20 اولترا استفاده کرده است. اما بد نیست بدانید که تفاوت‌های کلیدی بین حس‌گر این دوگوشی وجود دارد. در حقیقت پسوند HM1 در حس‌گر اس 20 اولترا، به تفاوت آن درزمینهٔ فیلتر رنگی و آرایه چینش پیکسل‌ها اشاره دارد. همان‌طور که در بررسی گلکسی اس 20 اولترا اشاره ‌کرده‌ایم، دوربین اصلی این گوشی از آرایه پیکسلی 9×1 استفاده می‌کند که به معنای جمع‌آوری داده‌های 9 پیکسل در یک پیکسل می‌باشد. این در حالی است که حس‌گر اصلی می 10 و می 10 پرو همانند چیزی که در می نوت 10 دیده بودیم، از آرایه 4×1 استفاده می‌کند.

بنابراین با حل معادلات ساده ریاضی باید انتظار داشته باشیم که دوربین اصلی Mi 10 به‌صورت پیش‌فرض تصاویری با خروجی 27 مگاپیکسل در اختیار بگذارد. اما تصاویر خروجی از این دوربین دارای رزولوشن 25 مگاپیکسل هستند که دلیل آن به‌طور رسمی ذکر نشده است.

شیائومی برای گوشی می 10 برخلاف چیزی که در نسخه پرو دیده‌ایم، دوربین تله فوتو در نظر نگرفته است که در دنیای امروزی، یک ایراد برای محصول پرچم‌دار به شمار می‌آید. ازاین‌رو Mi 10 برای بزرگنمایی از روش برش در دوربین اصلی استفاده خواهد کرد.

اما برای عکاسی فوق عریض، یک دوربین اختصاصی در نظر گرفته شده است که این دوربین از حس‌گر 13 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 استفاده می‌کند و روی کاغذ می‌توان گفت که مشخصات آن ضعیف‌تر از نمونه 20 مگاپیکسلی بکار رفته در نسخه پرو می‌باشد.

دوربین بعدی این گوشی، مختص ثبت تصاویر ماکرو می‌باشد که با حس‌گر 2 مگاپیکسلی و لنز با دهانه دیافراگم f/2.4، برای عکاسی از سوژه‌ها در فاصله بسیار نزدیک کاربرد خواهد داشت. شیائومی با در نظر گرفتن فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض، می‌توانست امکان عکاسی ماکرو را برای آن فراهم کند؛ اما به نظر می‌رسد که به دلایل بازاریابی، این کمپانی ترجیح داده تا در قسمت پشتی محصول 4 دوربین قرار دهد و این سیاستی است که بیشتر درگوشی‌های میان رده شاهد آن بوده‌ایم.

سرانجام نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر با لنز f/2.4 می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق کاربرد داشته و امکان عکاسی پرتره را فراهم خواهد کرد. ناگفته نماند که سیستم دوربین چهارگانه می 10 را فلاش LED دوگانه همراهی خواهد کرد. این در حالی است که برای نسخه پرو فلاش سه‌گانه در نظر گرفته شده است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که در گوشی های اخیر شیائومی دیده‌ایم. حالت های مختلف دوربین مثل پرتره، 108 مگاپیکسل، فیلمبرداری و … روی نواری در بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ به سمت چپ یا راست، می توان بین آن ها جا به جا شد. در بالای این نوار حالت ها دکمه هایی برای جابه جایی بین دوربین های مختلف قرار داده شده است که در واقع زاویه دیدهای متنوع را در اختیار می گذارد. از قسمت بالای رابط کاربری هم می توان به مواردی مثل هوش مصنوعی، فیلتر ها، فلاش، HDR و … دسترسی داشت.

حالت پرو یا عکاسی دستی نیز امکانات خوبی دارد. در این قسمت که امکان استفاده از هر 3 دوربینِ اصلی، فوق عریض و ماکرو وجود دارد؛ می توان مواردی مثل وایت بالانس، سرعت شاتر، فوکوس و ایزو را به طور دستی تنظیم کرد و جالب است بدانید که امکان عکاسی با رزولوشن 108 مگاپیکسل نیز برای این قسمت در نظر گرفته شده است.

باتری گوشی شیائومی می 10

شیائومی می ۱۰ باتری ۴۷۸۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که روی کاغذ رقم بسیار خوبیست ولی می‌دانیم نمایشگرهایی با نرخ رفرش بالا به‌سرعت باتری را تخلیه می‌کنند. این نگرانی در مورد پرچمدار شیائومی کاملاً بی‌مورد است و شرکت چینی توانسته با تکنیک‌های نرم‌افزاری و بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری شارژدهی فوق‌العاده‌ای را به ارمغان بیاورد. این گوشی با روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر و وای فای روشن توانست نزدیک به ۱۵ ساعت زیر تست سنگین PCMark دوام بیاورد.

برای مقایسه هواوی P40 پرو با صفحه ۹۰ هرتزی که یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر شارژدهی محسوب می‌شود در این تست به نتیجه‌ای بهتر از ۱۳:۳۰ ساعت نرسید. سری گلکسی S20 هم معمولاً در این تست زیر ۱۰ ساعت دوام می‌آورند و گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم که با کسب نتیجه ۸ ساعت همه را ناامید کرد.

شیائومی می ۱۰ سرعت شارژ بسیار خوبی هم دارد. شارژر ۳۰ واتی همراه گوشی می‌تواند طی ۱۰ دقیقه تا ۲۰ درصد و طی نیم ساعت تا ۵۰ درصد باتری را پر کند. شارژ کامل گوشی حدود بین ۶۰ تا ۷۰ دقیقه طول می‌کشد. می ۱۰ از شارژ سریع وایرلس ۳۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند ولی شارژرش را به‌سختی گیر می‌آورید. شارژ معکوس ۵ واتی هم فقط برای شارژ ساعت هوشمند یا هدفون وایرلس به‌درد می‌خورد.

کلام آخر

شیائومی می ۱۰ بسیاری از ملزومات یک پرچمدار تمام عیار را دارد. از کیفیت ساخت عالی گرفته تا نمایشگر فوق‌العاده و قدرت سخت‌افزاری کم‌نظیر. دوربین اصلی این گوشی همه‌کاره‌ست و جای خالی دوربین‌های متعدد اما بلااستفاده را به‌راحتی پر می‌کند. در زمینه پخش صدا و شارژدهی باتری هم می ۱۰ را می‌توان برتر از دیگر پرچمداران دانست. ترکیب این ویژگی‌ها از می ۱۰ یک گوشی گیمینگ بی‌نقص می‌سازد.

نزدیک‌ترین رقبای می ۱۰ کهکشانی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی S20 و S20 پلاس هستند که طراحی زیباتر و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند ولی از نظر شارژدهی و توان سخت‌افزاری کم می‌آورند. البته پوکو F2 پرو را هم باید به فهرست گوشی‌های ارزشمند بازار اضافه کرد که حدود ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد و در حد و اندازه یک پرچمدار برایتان کار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی شیائومی می 10 ,خرید می 10 ,قیمت می 10 ,می 10 ,بررسی گوشی شیائومی می 10 ,گوشی شیائومی Mi 10, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 90 تاريخ : شنبه 4 بهمن 1399 ساعت: 23:47

گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

 

گوشی می نوت 10 لایت نسخه ارزان قیمت خانواده می نوت 10 است که امکاناتی همچون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، صفحه نمایش آمولد 1080P، باتری 5260 میلی‌آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی را در کنار برچسب قیمتی نسبتا معقول در اختیار می‌گذارد. در ادامه با مشخصات این گوشی همراه شما هستیم.

مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

صفحه نمایش

اگر تصمیم به خریدن یک گوشی میان‌رده را دارید، این گوشی با توجه به آپشن‌ها و ویژگی‌هایی که دارد میتواند گزینه مناسبی باشد. می نوت 10 لایت دارای نمایشگر آمولد (AMOLED) است که در مقایسه با نمایشگرهای LCD نمایش رنگ بهتری دارد. شدت روشنایی گوشی به حدی است که در محیط‌های باز مشکلی در مشاهده صفحه نمایش نخواهید داشت.

Mi note 10 lite رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۳۴۰ پیکسل داشته و از HDR10 پشتیبانی میکند. همین امر این گوشی را برای افرادی که به تماشای فیلم و بازی با گوشی‌های میان رده علاقه دارند، به گزینه مناسبی تبدیل میکند.

دوربین

در مقایسه با دوربین می نوت 10، چیزی که در می نوت 10 لایت می‌بینیم به کلی ضعیف‌تر است. حالا خبری از لنز 108 مگاپیکسلی و دو لنز تله فوتو نیست و لنز اولترا واید هم از نظر رزولوشن با افت روبه‌رو بوده و دیگر فوکوس خودکار ندارد. با این وجود، این دستگاه همچنان یکی از توانمندترین دوربین‌های بازار را دارد تا با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در اختیار مشتریان قرار دهد.

لنز اصلی این موبایل 64 مگاپیکسلی کواد بایر می‌باشد که به صورت پیش‌فرض تصاویر 16 مگاپیکسلی می‌گیرد. این سنسور توانایی پوشش فاصله 26 میلی‌متری را داشته و دریچه دیافراگم آن هم f/1.9 است. بر خلاف می نوت 10، این موبایل تکنولوژی ثابت‌سازی ندارد.

لنز اولترا واید هم حالا 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌باشد و فاصله کانونی که می‌تواند پوشش دهد نیز مشخص نشده اما در حقیقت عرض آن زیاد است.

با توجه به اینکه هیچ لنز تله فوتویی به کار گرفته نشده تا در تشخیص عمق به دوربین کمک کند، یک سنسور 5 مگاپیکسلی حضور یافته تا جبران مافات کند. به علاوه، یک لنز 2 مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده تا برای گرفتن تصاویر کلوزآپ به کار آید بنابراین دوربین عقب این موبایل چهارگانه است.

برای عکسبرداری سلفی هم یک لنز 16 مگاپیکسلی در ناچ U شکل حاضر شده که تکنولوژی فوکوس خودکار ندارد ولی دریچه دیافراگم آن f/2.5 است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

به لطف باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی ، می نوت ۱۰ لایت به زمان های قابل توجهی رسیده است. تقریباً ۱۹ ساعت در حالی که تحت یک بار شبیه سازی شده در حال مشاهده وب و در زمان پخش یک فیلم H.264 ، زیر ۲۴ ساعت است.

حتی با استفاده فشرده ، گوشی هوشمند بدون نیاز به شارژ مجدد ، حداقل یک یا حتی دو روز دوام خواهد داشت. در این رشته ، فقط می نوت ۱۰ با وجود مصرف انرژی بالاتر می تواند با زمانهای پرقدرت نسبتاً بهتر به رقابت بپردازد. گفته می شود ، مزیت آن بسیار ناچیز است.

می نوت ۱۰ لایت  را می توان از طریق شارژر عظیم ۳۰ واتی آن شارژ کرد که باتری را خیلی سریع شارژ می کند.

کلام آخر

صفحه‌نمایش اولد با کیفیت ۶.۴۷ اینچی، باتری بزرگ ۵۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر قوی و سریع ۳۰ واتی، سیستم دوربین مشابه شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و زیبایی بی‌انتهایی که دل شما را به دست می‌آورد.

شاید باید سوالمان را این‌طوری عوض کنیم که چرا باید پول بیشتری بدهید و یک گوشی شیائومی می نوت ۱۰ معمولی بخریم؟ واقعا در این بازار، گاهی اوقات میان‌رده‌ها ارزش خرید بیشتری نسبت به رده بالاها دارند و عملکرد آن‌ها برای هر کاربری رضایت‌بخش است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنیدک.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی شیائومی می نوت 10 لایت ,خرید می نوت 10 لایت ,قیمت می نوت 10 لایت ,می نوت 10 لایت ,بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت ,گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 88 تاريخ : شنبه 4 بهمن 1399 ساعت: 19:37

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

 

 

سری گوشی‌های ردمی نوت شیائومی، یک خانواده خاص در کسب و کار گوشی‌های هوشمند شیائومی است و حقیقتاً در رده‌ی بالای مقیاس‌های رده‌بندی این شرکت قرار می‌گیرد. حالا، نهمین محصول از این سری گوشی‌های ردمی نوت با همان ویژگی‌های جذاب گذشته به بازار عرضه شده اما نامگذاری آن کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. در این مقاله از سایت هاکان موبایل قصد داریم به بررسی تخصصی گوشی ردمی نوت 9 پرو بپردازیم که در واقع نسخه گلوبال از ردمی نوت 9 پرو مکس است که در هند عرضه شد. تنها تفاوت این دو، در دوربین‌های سلفی 16 و 32 مگاپیکسلی آن‌ها است.

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو، دقیقاً مثل بسیاری از گوشی‌های نوت پیش از خود یک گوشی‌ میان‌رده است که در قیمتی مناسب و به صرفه عرضه می‌شود. این گوشی دارای یک نمایشگر بزرگ، سخت‌افزاری مناسب برای گیمینگ از نوع کوالکام، مجموعه دوربین چندگانه جذاب، باتری با ظرفیت بالا و البته، آخرین نسخه اندروید با رابط کاربری MIUI است.

شیائومی تقریباً اکثر ویژگی‌های یک میان‌رده را در این گوشی اعمال می‌کند. صفحه نمایش این گوشی از HDR10 پشتیبانی میکند. ممکن است برخی توقع وجود نرخ تازه‌ سازی 90 گیگاهرتزی را برای این نمایشگر داشته باشند ولی به عقیده ما، در این رنج قیمتی ممکن نیست.

طراحی و نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

سال گذشته شیائومی در زمینه به‌کارگیری الگوی طراحی کاملا جدید Aura Balance پیشتاز بود. این سبک طراحی نخستین بار با اسمارت‌فون ردمی نوت 7 پرو معرفی شد و اکنون ردمی نوت 9 پرو نیز بر مبنای همین سبک تولید شده است.

پنل پشتی ردمی نوت 9 پرو احتمالا بارزترین و متفاوت‌ترین مولفه طراحی این هندست به‌شمار می‌رود. در این قسمت از الگوی رنگ‌آمیزی سایه‌دار هیچ خبری نیست؛ در عوض شاهد به‌کارگیری یک روکش شیشه‌ای براق از جنس گوریلا گلس 5 هستیم. پنل آینه‌ای پشتی گوشی در عین زیبایی استعداد فراوانی برای جذب لکه‌های چربی و اثرانگشت دارد. در صورت عدم تمایل نسبت به نظافت پیوسته گوشی، استفاده از کیس ارائه شده در بسته‌بندی آن کاملا ضروری است.

این‌بار نیز همانند ردمی نوت 8 پرو، ماژول دوربین در مرکز پنل پشتی گوشی قرار گرفته است؛ با این‌حال در عوض به‌کارگیری چیدمان عمودی، هر 4 حسگر دوربین همراه با فلاش درون یک ماژول مستطیلی‌شکل کشیده قرار گرفته‌اند. ماژول دوربین ظاهر زیبایی به دستگاه بخشیده است؛ اما برجستگی دوربین هنگام قرار دادن گوشی در جیب شلوار کمی مشکل‌ساز خواهد بود.

انتقال اسکنر اثرانگشت به بخش جانبی گوشی و یکپارچگی آن با دکمه پاور یک تغییر اساسی به‌شمار می‌رود. عملکرد این حسگر هنگام بازگشایی قفل گوشی بسیار سریع است. دکمه پاور در موقعیت مناسبی قرار دارد و دسترسی به آن حتی با استفاده از یک دست نیز بسیار آسان است؛ به‌ گونه‌ای که تنظیم بلندی صدا بدون استفاده از هر 2 دست یا جابه‌جا کردن گوشی عملا غیرممکن خواهد بود.

درگاه USB-C و جک صوتی هدفون در قسمت تحتانی گوشی قرار دارند؛ در حالی‌که درگاه سیم‌کارت با قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی در سمت چپ لبه فوقانی دستگاه تعبیه شده است. همچنین درگاه مادون‌قرمز نیز در بخش فوقانی گوشی قرار دارد.

بخش جلویی ردمی نوت 9 پرو با یک نمایشگر 6.67 اینچی با نسبت ابعاد 20:9 و حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی پوشانده شده است. این پنل با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خود رنگ‌ها را به شکلی چشم‌نواز نمایش می‌دهد. با این‌حال نرخ نوسازی پنل مذکور با نمایشگر هندست‌هایی نظیر پوکو X2 و ریلمی 6 پرو قابل رقابت نیست. ردمی نوت 9 پرو فاقد نمایشگری با نرخ نوسازی بالا است. اگرچه مزایای استفاده از نمایشگر 90 یا 120 هرتزی در یک اسمارت‌فون میان‌رده تا حدودی بحث‌برانگیز است؛ اما فقدان چنین مشخصه‌ای در ردمی نوت 9 پرو موجب می‌شود تا این محصول در رتبه‌ای پایین‌تر از برخی رقبای خود قرار گیرد.

وزن 209 گرمی گوشی، کار کردن طولانی‌مدت با آن‌را تا حدودی دشوار می‌کند. ردمی نوت 9 پرو یک گوشی ضدآب نیست؛ اما استفاده از روکش محافظ P2i موجب افزایش مقاومت نسبی آن در برابر مایعات شده است.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو دارای 4 دوربین می باشد که داخل یک مربع سیاه در قاب پشتی جای گرفته اند. دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی (نوت 9 پرو 64 مگاپیکسلی است) با سنسور Quad-Bayer و بازشدگی دریچه دیافراگم F/ 1.79 می باشد. دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و زاویه دید 119 درجه با دریچه دیافراگم F/ 2.2 است، همچنین دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/ 2.4 که در کنار آن یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان قرار گرفته است.

دوربین 64 مگاپیکسلی به طور پیش فرض تصاویری با کیفیت 12 مگاپیکسل را ذخیره می کند. جزئیات در عکاسی با این گوشی هرچند خیلی فوق العاده نیست اما با این بودجه مالی قابل قبول است، نویز در عکس ها بسیار پایین است و کنتراست قابل قبولی دارد، همچنین دامنه دینامیکی گسترده ای را ارائه می کند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

ردمی نوت 9 پرو از همان باتری 5020 میلی آمپر ساعتی به‌کار رفته در تمام سری‌های Redmi Note 9 بهره می‌برد و با توجه به اندازه نمایشگر و مشخصات مشابه با ردمی نوت 9 اس، می‌توان عملکرد مشابهی را در این زمینه انتظار داشت. اما یک تفاوت بزرگ در این بخش با ردمی نوت 9 اس وجود دارد که مربوط به سرعت شارژ می‌باشد.

شیائومی برای Redmi Note 9 Pro شارژ سریع 30 واتی در نظر گرفته است که یک ویژگی عالی برای محصول میان‌رده محسوب می‌شود و جالب است بدانید که شارژر قرار گرفته در داخل جعبه این محصول، دارای حداکثر توان 33 وات می‌باشد. استفاده از این شارژر باعث شده تا بتوان در عرض 30 دقیقه، حدود 48 درصد از باتری 5020 میلی آمپر ساعتی ردمی نوت 9 پرو را شارژ کرد؛ این در حالی است که ردمی نوت 9 اس در زمان مشابه، حدود 37 درصد شارژ می شود.

نتیجه گیری

گوشی ردمی نوت 9 پرو شیائومی بیشتر از پولی که برای آن پرداخت می‌کنید ارزش دارد، ولی از یک گوشی ردمی کمتر از این انتظار نداشتیم. اما آیا این بهترین گوشی است که با این قیمت می‌توانید بخرید؟ این سوال جای بحث دارد. گوشی ریلمی 6 با توجه به نمایشگر 90 هرتز خود تجربه استفاده روان‌تر از سیستم عامل را فراهم می‌کند.

اما گوشی شیائومی به هر وعده‌ای که می‌دهد عمل می‌کند و با آن که نمی‌تواند روان‌ترین نمایشگر را داشته باشد، اما یقینا با پشتیبانی از استاندارد HDR10، یک دوربین ماکرو بسیار خوب و ماندگاری عالی شارژر باتری قدرتمند ظاهر می‌شود. برای اطلاعات بیشتر و خرید گوشی کلیک کنید.

نکات مثبت:

  • ظاهر زیبا، مقاوم در برابر پاشیدن آب
  • نمایشگر ال‌سی‌دی روشن و بزرگ، پشتیبانی از استاندارد HDR10
  • ماندگاری عالی شارژ باتری
  • عملکرد بسیار خوب بخش سخت‌افزاری با توجه به کلاس گوشی
  • کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خوب به عنوان یک گوشی میان‌رده
  • استفاده از جدیدترین نسخه اندروید و لانچر MIUI

نکات منفی:

  • گوشی ریلمی 6 با همین قیمت یک نمایشگر 90 هرتز دارد.
  • نور غیریکنواخت پس‌زمینه اطراف بریدگی نمایشگر آزاردهنده است.
  • سرعت شارژ می‌توانست بهتر باشد.
  • فاقد ماژول NFC
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : شیائومی ردمی نوت 9 پرو ,گوشی ردمی نوت 9 پرو ,خرید ردمی نوت 9 پرو ,قیمت ردمی نوت 9 پرو ,بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو ,گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 361 تاريخ : چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت: 2:04

نوکیا 2720 فلیپ

 

 

گوشی NOKIA 2720 دارای دو صفحه جداگانه می باشد که صفحه خارجی به شما امکان میدهد پیام ها را مشاهده کنید یا اینکه قبل از باز کردن آن در صفحه اصلی ، چه کسی در حال تماس است را ببینید . این گوشی نسخه جدیدی از مدل های پیشین میباشد که با استفاده از ویژگی های ساده مانند دکمه های بزرگ در متن به شما کمک میکند تا پیام های خود را راحت تایپ کنید و با دوستان و خانواده خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید . طراحی این گوشی نوکیا 2720 بسیار ساده و در عین حال زیبا میباشد که توانسته مخاطبان بسیاری را به طرف خود جذب کند و جایزه طراحی مشهور جهان که ( IF DESIGN AWARD ) میباشد را به خود اختصاص دهد . برای خرید نوکیا 2720 فلیپ کلیک کنید.

ویژگی های نوکیا 2720 فلیپ

طراحی و صفحه نمایش

گوشی موبایل نوکیا مدل ۲۷۲۰ فلیپ دارای بدنه ای پلاستیکی بود ه و حدود ۱۱۸ گرم وزن داشته و از دسته گوشی های تاشو است. طراحی صفحه کلید این گوشی و کیفیت ساخت آن باعث شده تا زمان کار با آن حس خوبی داشته باشید و همچنین در سریع ترین زمان ممکن تایپ کنید. منوی این گوشی قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را داشته و همچنین روی صفحه کلید گوشی از حروف فارسی استفاده شده است. این گوشی موبایل دارای دو صفحه نمایش بوده که شامل یک صفحه نمایش اصلی که با بازکردن گوشی شاهد آن هستیم و همچنین یک صفحه نمایش که هنگام بسته شدن روشن می‌شود. این صفحه نمایش ساعت و تاریخ را نشان داده تا مجبور به بازکردن گوشی نباشید.

دوربین

دوربین این گوشی هم کیفیت پایینی دارد و مثل دیگر فیچرفون ها عملکرد مطلوبی را نباید از آن انتظار داشته باشید. برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید.

باتری گوشی نوکیا 2720 فلیپ

عمر باتری گوشی موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip هم طولانی خواهد بود. با یک بار شارژ میتوانید تا چند روز پی در پی از این گوشی استفاده کنید که با توجه به شارژ یک روزه ای که از بیشتر محصولات هوشمند میگیرید بسیار بهتر است.

جمع بندی
سالمندان و افرادی که با صفحه کلید لمسی و تلفن هوشمند سروکاری ندارند، از موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip نهایت استفاده را خواهند برد. بعلاوه ، چنانچه از گوشی هوشمندتان بیش از حد استفاده می کنید و به دنبال راهی برای کم کردن استفاده تان از ابزارآلات دیجیتالی هستید، میتوانید به این گوشی کاربردی نوکیا فکر کنید. به خاطر داشته باشید که باتوجه به صفحه کلید فیزیکی و سخت افزار پایین رده، سرعت استفاده از اپلیکیشن ها کم خواهد بود. بدین ترتیب، استفاده ی متعددی را از آنها نخواهید داشت. گفتنی است باتری موبایل نوکیا ۲۷۲۰ Flip سبب می شود کاربر بتواند تا مدت ها بدون احتیاج به شارژر مجدد از گوشی استفاده کند. بنابراین، اگر گه گاهی از اپلیکیشن های هوشمند استفاده می کند و به دنبال گوشی ساده با عمر باتری طولانی هستید، این گوشی نوکیا را بعنوان انتخابی هوشمندانه در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : گوشی نوکیا 2720 فلیپ ,خرید نوکیا 2720 فلیپ ,نوکیا 2720 فلیپ ,قیمت نوکیا 2720 فلیپ ,گوشی نوکیا 2720 Flip, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 94 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 2:40

ایفون 11

 

 

بعد از شکست اپل با آیفون 5c در سال 2013 که اولین قدم آن ها برای تولید آیفون با قیمت پایین تر بود، تا سال گذشته یعنی 2018، این کمپانی علاقه ای به تولید گوشی هوشمند با قیمت متعادل تر نشان نداده بود. اما سال گذشته با تولید iPhone XR (بررسی) به عنوان نسخه ارزان تر iPhone Xs با نمایشگر و دوربین ضعیف تر، توانست موفقیت بزرگی در این زمینه به دست بیاورد؛ به طوری که iPhone XR نه تنها از بین 3 آیفون معرفی شده به پر فروش ترین آن ها تبدیل شد، بلکه به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های دنیا در روز های اخیر نیز شناخته می شود. از این رو اپل امسال هم روند مشابهی در پیش گرفته و در کنار دو آیفون قدرتمند یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، نسخه بهبود یافته iPhone XR را با نام آیفون 11 معرفی کرد.

آیفون 11 در مقایسه با نسل قبلی، به دوربین قدرتمند تری مجهز شده و تراشه آن نیز پیشرفته تر می باشد. همچنین این گوشی در زمینه باتری بهبود هایی به خود دیده و به گفته اپل، مقاومت بدنه آن بهتر شده است و مهمتر از تمامی این موارد، قیمت این محصول می باشد که در مقایسه با نسل قبلی، 50 دلار کمتر شده است. از این رو انتظار می رود تا موفقیت های iPhone XR برای iPhone 11 نیز تکرار شود و احتمالا این گوشی اولین گزینه ای خواهد بود که طرفداران آیفون به سمت آن می روند. برای خرید ایفون 11 کلیک کنید.

بررسی گوشی آیفون 11 

صفحه نمایش

صحفه نمایش آیفون ۱۱ شبیه به صفحه نمایش آیفون XR است، صفحه نمایش LCD با اندازه ۶.۱ اینچ که تمام خوبی و بدی‌های نسل قبلی را دارد. این صفحه نمایش دقیق دارای حداقل و حداکثر نور مناسبی است و از گستره رنگ P3 و همچنین فناوری TrueTone اپل پشتیبانی می‌کند. اما این صفحه نمایش یک نکته منفی دارد که آن هم وضوح نسبتا متوسط است، شاید قیمت آن نسبت به سایر آیفون‌ها بتواند کمی آن را توجیه بکنید.

این صفحه نمایش نمی‌تواند با کنتراست و طراوت پنل‌های اولد رقابت کند. همانند سایر LCDـها تاری جزئی در حرکت‌ها دیده می‌شود. از نظر من صفحه نمایش ضعیف‌ترین وجهه این گوشی است. نمی‌توانم بگویم از آن متنفر هستم اما پنل‌های اولد را ستایش می‌کنم.

دوربین

علاوه بر نمایشگر دوربین بکار رفته در آیفون ۱۱ نیز با دو مدل دیگر تفاوت‌هایی دارد. بر خلاف دو مدل دیگر در این گوشی از دوربین دوگانه استفاده شده است. این ماژول دارای دو لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با دیافراگم f/2.4 است. تنها سخت‌افزار نیست که این گوشی را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین تبدیل کرده است. حالت Night Mode این دسته از گوشی‌های آیفون را قادر می‌سازد تا در رابطه با عملکرد عکاسی در شب، برند‌های دیگر موجود در بازار مثل گوگل را از دور خارج کند. لنز اصلی دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی بوده و عملکرد بسیار عالی را از خود نشان داده است. از طرفی بکارگیری الگوریتم‌های هوش منصوعی تأثیر به سزایی در عملکرد عکس‌ها داشته است.

باتری و شارژدهی گوشی آیفون 11

آیفون 11 با 30 متر مقاومت در برابر آب (به مدت 30 دقیقه) ارائه می‌شود. در تست‌های فرو بردن آیفون 11 و 11 Pro در آب (با کمک یک پهپاد در زیر آب) ثابت کردند که این گوشی‌ها بیش از آنچه که برای آن‌ها عنوان شده است، قادر به غوطه‌وری در آب هستند.

برای آیفون 11 یک باطری قوی‌تر در مقایسه با سال گذشته به کار برده شده است که می‌تواند یک روز کامل با استفاده از دیتا، دوام بیاورد. پردازنده استفاده شده در این نمونه به مانند نسخه‌های پرو از آیفون است و سرعت بالایی را در اجرای برنامه‌های سنگین به دنبال دارد.

نتیجه گیری

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد. برای اطلاع از جدید ترین گوشی های بازار کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ایفون 11 ,خرید ایفون 11 ,قیمت ایفون 11 ,گوشی ایفون 11 ,ایفون 11, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1399 ساعت: 2:01

گوشی ردمی نوت 8 تی

 

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 8T به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم که این تلفن موفقیت نوت 8 را تکرار می‌کند. برای خرید ردمی نوت 8 تی کلیک کنید.

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

در حال حاضر وجود گوشی‌های هوشمند با طراحی شیشه دوجداره به یک استاندارد تبدیل شده است و حتی گوشی‌های ارزان از این موهبت بی‌نصیب نمی‌مانند و صحبت ما تنها در مورد شیشه مقاوم به شکستن نیست، بلکه رنگ‌ها و افکت‌هایی است که به همان شکل در طراحی اهمیت دارند.

شیائومی سعی کرده است گوشی طراحی کند که به یک شکل برای بزرگسالان و جوانان جذاب باشد. سه رنگ این گوشی خاکستری، سفید و آبی به سادگی کاربر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و به سادگی در نگاه اول عاشق مدل 8T می‌شوید.

ردمی نوت 8T از نظر تنوع رنگ با ردمی نوت 8 متفاوت است. تفاوت دیگر که با توجه به تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید ارتفاع بیشتر 8T به نسبت مدل معمولی است.

Redmi Note 8T  در هر دو انتها از دو شیشه تخت گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند، در حالی که بدنه آن -از پلاستیک ساخته شده و به شکلی رنگ شده است که با رنگ‌های پنل عقب همخوانی داشته باشد. مدل آبی رنگ این گوشی در نور به نحوی تغییر رنگ می‌دهد که یک رنگ آبی تیره‌تر را می‌بینیم.

تغییر رنگ مدل سفیدرنگ از رنگ سفید به صورتی است و مدل جذاب خاکستری بهتر به چشم می‌آید چون رنگ خاکستری تیره نور را به شکل بسیار ظریفی جذب و منعکس می‌کند.

طبیعتا در نمای جلو نمایشگر 6.3 اینچ ال‌سی‌دی دیده می‌شود که دقت اکثر پنل‌های نمایش فعلی موجود در بازار را دارد یعنی فول اچ‌دی توسعه‌یافته. یک بریدگی قطره‌ای شکل نیز برای میزبانی از دوربین سلفی 13 مگاپیکسل به چشم می‌‌خورد.

توری بلندگو بسیار باریک است و به سختی در بالای نمایشگر دیده می‌شود. این نوع طراحی با توجه به ارتفاع بیشتر 8T از دو مدل دیگر نوت 8 عجیب است. گرچه باید بگوییم بر خلاف ردمی نوت 8، چراغ اعلانات وجود ندارد.

در پنل پشتی می‌توانید در گوشه بالا سمت چپ یک برآمدگی بزرگ را ببینید که 4 دوربین را در خود جا داده است، لنز  فوق عریض 8 مگاپیکسل، دوربین اصلی 48 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل و حسگر عمق‌سنج 2 مگاپیکسل. تک فلاش ال‌ای‌دی در سمت راست مجموعه دوربین است و کمی دورتر از آن حسگر اثرانگشت قرار گرفته است.

برآمدگی قابل توجه مجموعه دوربین در عقب باعث می‌شود Redmi Note 8T روی میز کاملا تخت قرار نگیرد. به نظر من این بهایی است که باید برای تعداد دوربین بیشتر بپردازید.

ای کاش موقعیت حسگر اثرانگشت کمی به سمت پایین بود چون اکثر اوقات باید انگشت خودمان را کش دهیم و این شرایط اصلا ایده‌آل نیست.

روی بدنه این گوشی امکانات زیادی قرار گرفته است. در بالا تابنده نور مادون قرمز، در پایین بلندگو، درگاه 3.5 میلی‌متر هدفون، درگاه شارژر و بلندگوی مکالماتی را می‌بینیم. ردمی نوت 8T همچنین یک شیار برای قرارگیری دو سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی دارد.

ما کاملا طرفدار رنگ‌هایی هستیم که شیائومی برای این گوشی انتخاب کرده است و هر دو مدل آبی و سفید این گوشی به یک شکل جذاب هستند. ای کاش برآمدگی دوربین اصلاح شده بود، ولی ظاهرا این مشکلی است که در ردمی نوت 9 باید رفع شود.

ابعاد گوشی ردمی نوت 8T برابر با 161.1 در 75.4 در 8.6 میلی‌متر و وزن آن 200 گرم است تا در مقایسه با ردمی نوت 8 به مقدار 2 میلی‌متر طویل‌تر و 10 گرم سنگین‌تر باشد. ما هنوز نمی‌دانیم چه چیزی باعث تفاوت ارتفاع بین این دو مدل شده است.

گوشی Redmi Note 8T جذاب، با کیفیت ساخت خوب و مهم‌تر از مقاوم در برابر پاشیدن قطره‌های آب است. این گوشی تا حدی لیز است ولی این خصوصیت گوشی‌های شیشه‌ای است. گرچه اگر لیز بودن گوشی برای شما یک مشکل است به راحتی با خرید یک قاب ضربه‌گیر می‌توانید آن را رفع کنید.

نمایشگر

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بوده و به یک ناچ قطره‌ای در بالای خود مزین شده تا دوربین سلفی آن در این قسمت قرار گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080*2340 پیکسل می‌باشد و در هر اینچ نیز 409 پیکسل حضور دارد تا شاهد تراکم پیکسلی نسبتاً زیادی باشیم.

پوشش گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از این دستگاه را دارد ولی به نظر می‌رسد که مدل رد می نوت 8 تی بر خلاف سایر محصولات شیائومی محافظ صفحه نمایش ندارد.

مقدار کنتراست این گوشی 1500:1 است و در آزمایش‌های تخصصی نیز این موضوع به حقیقت پیوست. نهایت روشنایی که این موبایل می‌تواند بدان دست یابد بین 430 تا 460 نیت می‌باشد و مقدار سیاهی آن هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است.

اگر حالت روشنایی اتوماتیک (Automatic Brightness) را روشن کنید، نهایت روشنایی ممکن است در فضاهای باز به 600 نیت برسد.

شیائومی برای تغییر تنظیمات کنتراست دستگاه سه گزینه در اختیار کاربران قرار داده که با روشن کردن آپشن خودکار (Automatic) دقت رنگ‌ها در فضای sRGB پخش می‌شود و تفاوت رنگی هم به 6.3 می‌رسد. در واقع تنها در این حالت است که می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را از میان سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) روشن کنید و در صورت برگزیدن آپشن پیش‌فرض نیز تفاوت رنگی باز هم به 6.3 خواهد رسید. انتخاب رنگ‌های گرم سبب خواهد شد تا رنگ آبی خفیف‌تر شود ولی در افزایش دقت رنگ‌ها تأثیری نخواهد داشت.

تنظیمات استاندارد کنتراست (Standard Contrast) دقت فوق‌العاده بالایی داشته و فضای رنگی هم در آن sRGB بوده و دقت رنگی نیز در آن به 0.7 درصد می‌رسد. در نهایت گزینه کنتراست افزایش یافته (Increased Contrast) وجود دارد که باعث کاهش دقت رنگ‌ها خواهد شد.

دوربین

هرچند خانواده ردمی نوت 8 ها با شعار سخت افزار قدرتمند وارد میدان شده اند اما دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 تی نشان می‌دهد اعضای این خانواده از ذوق عکاسی طرفداران نیز غافل نمانده و پیرو ترند مطرح این روزها، چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. البته ردمی در کانال ارتباطی خود بارها اعلام کرده ردمی نوت 8 اولین تجربه ورود به دوربین های چهارگانه برای این زیربرند شیائومی است که بعد از آن با ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 تی شاهد ادامه راه دوربین های چهارلنزی در ردمی بودیم.
لنز 48 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم مناسبی برای عکاسی در نور ضعیف دارد تا تصاویر ثبت شده عاری از نویز و تاری باشند که مقدار آن f/1.8 است. علاوه بر این، شاهد پیکسل های 0.8µm هستیم که قطعا مژده تصاویری با شفافیت بالاست. علاوه بر لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی داریم که فاصله کانونی 19 میلی متری دارد. لنزهای فوق واید به واسطه زاویه دید گسترده‌ای که دارند فاصله کانونی بین 8 تا 24 میلی متر را پوشش می‌دهند.
دو سنسور بعدی هر کدام با رزولوشن 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق و ماکرو هستند.
بریدگی نمایشگر نیز محل قرارگیری لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است که علاوه بر عکاسی با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با کیفیت 1080p نیز انجام میدهد.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی 

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

کلام آخر

Xiaomi Redmi Note 8T چنان قیمت مناسبی دارد که به راحتی می‌توان از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کرد. به طور کلی این دستگاه از ویژگی های رده بالایی مانند بدنه شیشه ای و چیپست مناسب آن برخوردارست تا ما را تحت تأثیر قرار دهد. این اسمارتفون چهار دوربین با ترکیبی از صفحه نمایش بزرگ، باتری قدرتمند و قیمت مناسب است؛ با توجه به این مشخصات پیشنهادی فوق العاده و مقرون به صرفه است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ردمی نوت 8 تی ,خرید گوشی ردمی نوت 8 تی ,قیمت گوشی ردمی نوت 8 تی ,گوشی ردمی نوت 8t ,گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 88 تاريخ : شنبه 27 دی 1399 ساعت: 23:56

گوشی a50

 

گوشی های سری Aسامسونگ در سال 2019 از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر شخصی که قصد خرید گوشی را داشته باشد قطعا نام این سری گوشی های سامسونگ را شنیده است. بعد از حذف سری J ، تمرکز خود را روی سری A گذاشت تا بازار میانرده ها و پایین رده ها را از دست ندهد. گوشی Galaxy A50 یکی از گوشی های سری A سامسونگ است که در فوریه سال 2019 معرفی شد ، این گوشی یکی از میانرده های سامسونگ است که یک صفحه نمایش با کیفیت سوپرآمولد به بازار عرضه شد. برای خرید گوشی a50 کلیک کنید.

طراحی و ظاهر گوشی سامسونگ Galaxy a50

به صورت کلی موبایل‌ های شرکت سامسونگ از سری A بسیار زیبا و امروزی طراحی شده اند و در کنار سادگی نسبی به کار رفته در طراحی آنها، جلوه ی بسیار زیبایی دارند. جنس قاب پشتی در این گوشی موبایل اصطلاحا 3 D glasstic می باشد که خود ترکیبی از جنس شیشه و پلاستیک است. به کارگیری این پوشش جدید و خاص باعث شده است تا در تماشای بازتاب نور از سطح پشتی این گوشی شاهد درخشش رنگین کمانی باشیم. در طراحی این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی های جدید سامسونگ هیچ بیرون ‌زدگی شدیدی مشاهده نمی شود و همین ویژگی باعث شده است تا در هنگام استفاده از گوشی گلکسی A50 سامسونگ بر روی سطح صافی مثل میز اصلا احساس عدم تعادل و لق زدن نداشته باشید.

صفحه نمایش

قاب پشتی این گوشی از پلاستیک و قاب جلوی ان شیشه ای است. اندازه صفحه نمایش این گوشی ۶٫۴ اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاسو پشتیبانی از فناوری super amoled است که با پنل OLED که دارد تصاویر زنده و شادابی را به کاربر نشان می دهد.  وضوح تصویر نمایشگر این گوشی بسیار بالاست به طوری که در هر اینچ ۴۰۳ پیکسل را نشان می دهد که بیانگر نمایش جزئیات ریز تصاویر است.

دوربین

شرکت سامسونگ در گوشی گلکسی A50 که یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید، از دوربین سه‌گانه بهره گرفته است. دوربین اصلی گلکسی A50، از سنسور 25 مگاپیکسلی که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 قرار دارد، بهره می‌برد. دو دوربین دیگر نیز از سنسورهای 8 و 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که در پس لنزهایی با دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته‌اند و همانند چیزی که در گلکسی A7 دیده بودیم، دوربین 8 مگاپیکسلی، زاویه دید فوق عریض 123 درجه‌ای را در اختیار خواهد گذاشت و دوربین 5 مگاپیکسلی صرفا برای سنجش عمق کاربرد خواهد داشت. گفتنی است که دوربین اصلی Galaxy A50 از فوکوس خودکار تشخیص فازی پشتیبانی می‌کند و همچنان خبری از فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض نیست.

دوربین سلفی این گوشی نیز در مقایسه با A7 بهبود یافته و از سنسور 25 مگاپیکسلی بهره می‌برد که در پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است.

باتری گوشی سامسونگ Galaxy a50

گلکسی a50 از باتری بزرگ و قدرت مند 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند به شاید در نگاه اول کوچک تر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد، اما عملکرد باتری آن در سطح بسیار عالیی قرار گرفته است.

به احتمال بالایی زمانی که کاربران از گوشی استفاده های سنگینی انجام می دهند A50 قادر است تا 1 روز کامل شارژ نگه دارد و در استفاده های به نسبت سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش می باشد.

گوشی گلکسی a50 سامسونگ از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند، شارژ کامل گلکسی ای 50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

جمع بندی

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. برای خرید گوشی یا بررسی قیمت ها کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی گلکسی a50, خرید گوشی a50, قیمت گوشی a50, گوشی سامسونگ گلکسی a50, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 110 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1399 ساعت: 23:05

گوشی Iphone 11 Pro Max

 

نمایشگر آیفون 11 Pro Max به پنل Super Retina مجهز ‌شده است تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. این نمایشگر رزولوشن بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری‌که در اندازه­‌ی 6.5 اینچی‌اش، حدود 458 پیکسل را در هر اینچ جا داده است که دقیقاً با تراکم پیکسلی iPhone XS Max برابر است.

قاب پشتی آیفون جدید هم از شیشه ساخته‌ شده تا هم گوشی مشکل آنتن‌‌دهی نداشته باشد و هم امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی وجود داشته باشد. البته قابی فلزی این بدنه شیشه‌ای را در خود جای داده است. این بدنه­‌ی زیبا در مقابل خط‌‌وخش مقاومت زیادی دارد؛ پس خیالتان از این بابت که آب و گردوغبار به‌‌راحتی روی آیفون 11 Pro تأثیر نمی‌‌گذارد، راحت باشد. علاوه‌براین لکه و چربی هم روی این صفحه‌نمایش باکیفیت تأثیر چندانی ندارند اما این هم پایان کار نیست. آیفون 11 پرومکس می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام بیاورد.

تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو یکی دیگر از ویژگی‌های است که در آیفون جدید اپل به کار گرفته شده است. اما جالب‌ترین و واضح‌ترین تفاوت در این محصول جدید، دوربین‌هایی است که این بار به شکل سه‌گانه در قاب پشتی جا خوش کرده‌اند.

سه دوربین با سنسورهای 12مگاپیکسلی عکس‌هایی با کیفیتِ کاملاً رضایت‌بخش را به کاربر هدیه می‌دهد. دو دوربین که یکی از آن‌ها دوربین مدت پروازی است هم دیگر به‌روزرسانی در آیفون 11 پرو مکس است.

قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G، بلوتوث نسخه‌ی 5، نسخه­‌ی 13 از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. ازنظر سخت‌‌افزاری هم این گوشی از تراشه­‌ی جدید A13 بهره می‌برد که تا بتواند علاوه بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.

پرچم‌دار جدید اپل به باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی، فناوری شارژ سریع PD2.0، فناوری شارژ بی‎‌سیم و استاندارد صوتی دالبی هم مجهز شده است. برای خرید ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

بررسی گوشی Iphone 11 pro max اپل

نمایشگر و اسپیکر

اگر بین انتخاب آیفون 11 و 11 پرو مکس شک دارید آن‌ها را با همدیگر بیرون نیاورید، چون متوجه تفاوت عظیم میزان روشنایی نمایشگر خواهید شد. نمایشگر سوپر رتینا XDR مدل پرو مکس حتی از نمایشگر گلکسی نوت 10 پلاس نیز روشن‌تر است.متوسط میزان روشنایی این پنل نمایش 761 نیت است که آن را با نتیجه 652 نیت آیفون 11 و 686 نیت گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنید تا بهتر متوجه حرف ما شوید.


اما اگر بخواهیم از نظر رنگ مقایسه کنیم محصول اپل پوشش رنگی sRGB برابر با 118.6 درصد دارد که این مقدار در غول سامسونگ به 124.6 درصد و OnePlus 7 Pro به 180 درصد می‌رسد.از نظر دقت رنگی، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس امتیاز DeltaE برابر با 0.28 (0 به معنای کامل است) را ثبت کرد. امتیاز عالی است ولی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) از این نظر بهتر هستند.

کیفیت صدای این گوشی واضح است چون بلندگوهای این گوشی حالا از کیفیت صدای فضایی با Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

در حالی‌که شرکت‌ها اندرویدی سال‌هاست از دوربین‌های چندگانه در بخش پشتی بهره می‌برند، این تغییر برای اپل حداقل دو نسل به طول انجامید و سری آیفون 11 پرو اولین گوشی‌های مجهز به سه دوربین در این شرکت به حساب می‌آیند. این دوربین‌ها که هر سه 12 مگاپیکسلی هستند شامل دوربین اصلی در کناره سمت چپ بالا، دوربین تله‌فتو در زیر آن و دوربین جدید التراواید در زیر فلش LED می‌شوند. دوربین اصلی این مجموعه از پیکسل‌هایی به بزرگی 1.4 میکرون برخوردار است و از اتوفوکوس Dual Pixel و سیستم لرزه‌گیر OIS پشتیبانی می‌کند. فاصله کانونی لنز این دوربین 26 میلی‌متری بوده و گشودگی دیافراگم آن نیز f/1.8 است. دوربین تله‌فتو مثل قبل دو برابر زوم اپتیکال ارائه می‌دهد اما این بار دیافراگم لنز 52 میلی‌متری آن دو پله گشوده‌تر از XS Max بوده و از f/2.4 به f/2.0 رسیده است. این دوربین نیز از OIS پشتیبانی می‌کند. در نهایت عضو جدید این خانواده یعنی دوربین التراواید به‌کل از شرایط تازه‌ای برخوردار بوده و با میدان دید 120 درجه‌ای، تجربه تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فاصله کانونی این دوربین 13 میلی‌متر بوده و گشودگی دیافراگم آن نیز f/2.4 است.

باتری گوشی Iphone 11 pro Max

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

جمع بندی

بدون شک آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفونی است که تا امروز عرضه شده و اگر کاربری باشید که با قیمت زیاد و البته اکوسیستم تقریبا بسته و محدود اپل مشکلی نداشته باشید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار به حساب بیاید.

در این آیفون با وجود اینکه طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و وزن زیاد یکی از معضلات آن است اما هنوز هم می‌توانید حس کاملا لوکسی را تجربه کنید و اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه بر لوکسی امکانات جذابی برای دوربین در کنار کیفیت خوب تصاویر ثبت شده داشته باشد این آیفون می‌تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 11 پرو مکس ,خرید ایفون 11 پرو مکس ,قیمت ایفون 11 پرو مکس ,گوشی Iphone 11 Pro Max , گوشی آیفون 11 پرو مکس, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت: 18:17

بررسی گوشی شیائومی می 9

 

کنگره جهانی موبایل نزدیک است و در حال تبدیل شدن به یکی از هیجان انگیزترین آنها در سال های اخیر است. اما اولین پرچمدار سال ۲۰۱۹ در حال حاضر رونمایی شده است و این گوشی از اسپانیا نیست بلکه از  کشور چین سر براورده است و آن گوشی قوق العاده شیائومی می 9 است.

بررسی گوشی شیائومی mi 9

نمایشگر

گوشی شیائومی می 9 به نمایشگر بزرگ 6.39 اینچی مجهز شده است که پنل آن، مشابه نسل قبلی از نوع سوپر آمولد ساخت سامسونگ می باشد و در قسمت بالای آن، بریدگی قطره ای شکل به چشم می خورد. شیائومی مطابق انتظار و در راستای کاهش هزینه ها، رزلوشن 1080×2340 را برای این پنل در نظر گرفته است که شاید به خوبی پرچمداران گران قیمت نباشد؛ اما تراکم پیکسلی بسیار خوب 402 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. نسبت تصویر در نظر گرفته شده برای نمایشگر نیز، 19:5:9 می باشد که یکی از کشیده ترین نسبت های تصویر بوده و استفاده از عرض گوشی را آسان تر می کند.

شایدگوشی می 9 از نظر قیمت، فاصله زیادی با پرچمداران روز داشته باشد؛ اما کیفیت نمایشگر آن در سطح عالی قرار می گیرد و اختلاف چندانی با بهترین ها نخواهد داشت. پنل بکار رفته در این گوشی، رنگ ها را به صورت زنده و شادابی به نمایش می گذارد که باعث می شود تماشای هرگونه محتوایی در داخل آن، لذت بخش باشد. علاوه بر این، حداکثر روشنایی این پنل در حالت دستی به حدود 450 نیت و در حالت خودکار به بیش از 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد مشکلی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز و زیر تابش نور آفتاب، وجود نخواهد داشت.

نمایشگر سوپر آمولد می 9 از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است و رنگ مشکی در آن به صورت عمیقی به نمایش گذاشته می شود. همچنین این نمایشگر از HDR10 و فضای رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند و هنگامی که حالت کنتراست آن روی “استاندارد” باشد، رنگ های باز تولید شده در آن، از دقت بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

البته از قسمت تنظیمات می توان کنتراست نمایشگر را روی دو حالت Automatic و increased نیز قرار داد که در حالت اول، رنگ ها بر اساس شرایط محیط تنظیم خواهد شد و در حالت دوم، شادابی رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین از این قسمت می توان دمای رنگ ها را در سه حالت پیش فرض، گرم و سرد قرار داد و ویژگی Ambient Display در واقع همان نمایشگر همیشه روشن می باشد که با توجه به استفاده از پنل اولد، شیائومی برای پرچمدار خود در نظر گرفته و از قابلیت شخصی سازی نیز پشتیبانی می کند.

جالب است بدانید که شیائومی در اقدامی قابل تحسین، از آخرین نسخه شیشه کورنینگ، یعنی گوریلا گلس 6 برای محافظت نمایشگر استفاده کرده است که در حال حاضر به عنوان محکمترین شیشه محافظ بین اسمارتفون ها شناخته می شود و سازگاری بهتری با سنسور های اثر انگشت زیر نمایشگر دارد.

دوربین

در گوشی Xiaomi Mi 9 آیکون مربوط به دوربین تغییری نسبت به نسخه پیشین خود نکرده است و شما می‌توانید با لمس و کشیدن انگشت خود به سمت چپ و راست از دوربین استفاده کنید. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، این گوشی دارای سه دوربین مختلف می‌باشد. قدرت دوربین اول این گوشی 48 مگاپیکسل است و گشادی لنز آن F/1.75 می‌باشد. این دوربین عکس را با کیفیت 12 مگاپیکسل ارائه می‌دهد. دوربین دوم توانایی ثبت تصاویر تلفوتو (Telephoto) با کیفیت 12 مگاپیکسل و زوم اوپتیکال 2x را دارد. هم‌چنین تصاویر فوق وسیع را با کیفیت 16 مگاپیکسل در اختیار شما قرار می‌دهد.

دوربین گوشی Xiaomi Mi 9، از فناوری IMX586 شرکت سونی بهره برده است. دیافراگم آن نیز بسیار بزرگ و با اندازه 1.6 مگاپیکسل می‌باشد و دارای کیفیت HDR است. در نهایت، دوربین سوم 16 مگاپیکسل است و اندازه گشادی لنز آن F/2.2 می‌باشد. این دوربین از قابلیت اوتو فوکوس(Auto Focus) برخوردار است و تصاویر فوق وسیع را در اختیار شما قرار می‌دهد. از قابلیت های دوربین گوشی Xiaomi Mi 9 می‌توان به حالت شب اشاره کرد. اگر در هنگام شب و یا در محیط‌های کم‌نور عکس برداری می‌کنید، این قابلیت به کمک شما خواهد آمد. میزان کیفیت و قدرت دوربین گوشی Xiaomi Mi 9 را می‌توان قابل قبول دانست چرا که دوربین این گوشی از فناوری‌های به روز و نسل جدید بهره برده است.

باتری گوشی شیائومی mi 9

Xiaomi Mi 9 یک باتری ۳،۳۰۰ میلی متری نسبتا کم ظرفیت دارد – که ۱۰۰ مگاهرتز کمتر از باتری مورد استفاده در شیائومی می ۸ است. خبر خوب این است که شیائومی Mi 9 از هر دو شارژ سیمی و بی سیم سریع پشتیبانی می کند. اما  بخش حیرت انگیز آن اینجاست .

شیائومی Mi 9 با یک شارژر ۱۸ وات در جعبه ی خود به دست مشتری میرسد –  مناسبترین کاری که با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت انجام می شود. این شارژ می تواند یک باتری تخلیه شده را تا نیم ساعت به ۴۵٪ برساند.

شیائومی می ۹  از شارژ بی سیم Wi-Fi و سیم ۲۷W با نام Charge Turbo پشتیبانی می کند . شما می توانید هر دو این ویژگی ها را در قالب بسته  شارژ بی سیم Xiaomi Mi 9 دریافت کنید.

بنابراین، اگر این لوازم جانبی اختیاری را به دست آورید و از شارژر ۲۷ ولت درون جعبه خود استفاده کنید، پس از ۳۰ دقيقه، شما می ۹ را تا ۷۰٪ شارژ می کنید. برای شارژ کامل Mi 9 با این آداپتور فقط ۶۵ دقیقه طول می کشد.

شیائومی می ۹   یک امتیاز فوق العاده عالی ۹۵ ساعت و نمرات عالی در رابطه با شارژ دهی کسب گرفته است . زمان روشن بودن صفحه نمایش عالی است – شما می توانید از آن  برای ۱۲ ساعت مرور وب و ۱۶ ساعت پخش ویدئو استفاده کنید.

از زمان عرضه چیپ ست Snapdragon 845  زمان استند بای  به طور قابل توجهی بهبود یافته باشد و به این ترتیب برای شیائومی می ۹ به بالاتر از Mi 8 رسید .

جمع بندی

MIUI در زمینه عملکرد‌های روزمره هیچ چیزی کم ندارد. شیائومی می 9 از آخرین نسخه چیپست Snapdragon 855 و 6 گیگابایت رم استفاده می‌کند. بازی، تماشای ویدیو و عکس برای این گوشی هیچ زحمتی ندارد. تا به حال تجربه هنگ، کرش شدن اپلیکیشن یا سرعت لود بالا را شاهد نبودیم که باعث آزار من شود. به زبان ساده تر، شیائومی می 9  یک گوشی قدرتمند لایق نام پرچمداری است که با سادگی با پیکسل 2، وان پلاس 6T و گلکسی اس 10 پلاس رقابت می‌کند. بله درست است، برخی از این دستگاه‌ها از رم بیشتری برخوردار هستند اما این مقدار در دنیای واقعی مشهود نیست.

شیائومی می 9 گوشی کاملی نیست. فقدان جک 3.5 میلیمتری صدا و عدم مقاومت دربرابر آب گواهی از این ادعا هستند. اگر با نرم افزار آن مشکلی ندارید و یا به استفاده از لانچر‌های متفرقه راضی هستید این گوشی واقعا ارزش هزینه ای که می‌کنید را دارد. آخرین نسخه از پردازنده اسنپدراگون، طراحی اعلا و سیستم دوربینی که با پرچمداران 1000 دلاری برابری می‌کند.

البته OnePlus 7 که سال آینده عرضه می‌شود از این گوشی بهتر خواهد بود و OnePlus 6T (مخصوصا نسخه 699 دلاری McLaren Edition) همچنان پرچمداری عالی و به صرفه است که تجربه اندروید خام را به همراه دارد. اگر چینی یا اروپایی هستید شیائومی می 9 گزینه ای است که باید به آن فکر کنید. قیمت این گوشی برای نسخه 64 گیگابایت 449یورو (نزدیک به 512 دلار) و برای نسخه 128 گیگابایت 499 یورو (نزدیک به 560 دلار) است. این قیمت‌ها فوق العاده هستند. به عنوان مثال نسخه استاندارد گلکسی اس 10 با قیمت 909 یورو در اروپا به فروش می‌رسد و ارزان ترین نسخه اس 10 پلاس نیز  1009 یورو قیمت دارد. برای اطلاع از قیمت بروز گوشی ها و خرید گوشی کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی شیائومی می 9 ,خرید گوشی شیائومی می 9 ,قیمت گوشی می 9 ,گوشی شیائومی mi 9, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 68 تاريخ : چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت: 16:58

گوشی شیائومی Redmi Note 7

 

در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ بود که برند ردمی (زیر مجموعه شیائومی) در کشور چین از گوشی جدید و منحصر به فرد خود با طراحی جدید و زیبا به همراه ویژگی ها و امکانات فوق العاده رونمایی کرد.Redmi Note 7 یک گوشی اقتصادی و میان رده محسوب می شود ولی امکانات آن کمی فرارتر از قیمتش می باشد. برای اطلاع از قیمت ردمی نوت 7 کلیک کنید. 

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

نمایشگر

ردمی نوت 7 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که کیفیت فول اچ دی این صفحه نمایش؛ آن را به یک صفحه نمایش کاربردی تبدیل می کند. اما نسبت آن به صفحه گوشی در مقایسه با سایر رقبا به نظر کم می باشد؛ 82 درصد قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش اشغال کرده که این رقم در گوشی های رقیب حتی بیش از 90 درصد نیز دیده شده است.

صفحه نمایش ردمی نوت 7 از نظر نور و روشنایی صفحه در رتبه خوبی بین رقبا قرار می گیرد به طوری که در آفتاب و زیر نور شدید خورشید نیز می توان محتویات صفحه نمایش را دید و آن را به راحتی خواند. صفحه نمایش این گوشی از تنظیماتی مانند ریدینگ مود یا حالت مطالعه پشتیبانی می کند؛ با فعال کردن این قسمت گوشی پیکسل های آبی صفحه را خاموش و پیکسل های زرد را بیشتر می کند. به این ترتیب مانع خستگی چشم هنگام مطالعه برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت می شود.

قابلیت دیگر آن، پشتیبانی از دابل تپ صفحه در زمان لاک بودن گوشی است. با استفاده از این قابلیت میتوان با دو بار لمس پشت سرهم گوشی، آن را از حالت قفل خارج و وارد محیط گوشی شد.

همچنین Redmi Note 7 امکان تنظیم کردن رنگ و میزان گرما و شدت آن را فراهم کرده که کاربر می تواند بر اساس سلیقه و بینایی خود آن را تنظیم کند.

دوربین

جدای از رابط کاربری آزاردهنده و بعضاً دردسرساز، دیگر مشخصات فنی گوشی مورد بحث ما از جمله دوربین فوق‌العاده‌اند. یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد که در روز و شب عملکرد قابل‌قبول و شاید فوق‌العاده‌ای از خود بر جای می‌گذارد. اساساً مشکلی با کیفیت عکس‌های گرفته شده با این موبایل وجود نخواهد داشت. اگر این تصاویر را با خروجی گوشی‌های گران‌تر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ‌ها کمی بی‌حس‌تر شده‌اند و جزئیات نیز به خوبی مشاهده نمی‌شوند ولی اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این تفاوت‌ها زیاد مهم نیستند چرا که ممکن است هر کسی متوجه آنها نشود.

در زمینه عکاسی در شب نیز ما پیشنهاد می‌کنیم دستگاه مورد بحث را امتحان کنید و از گزینه حالت شب (Night mode) آن بهره‌مند شوید و اگرچه در این شرایط باید گوشی را کمی بیشتر نگه دارید ولی همین یک ثانیه چنان جزئیاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید دیگر رقبا نتوانند چنین لحظاتی را ثبت کنند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Redmi note 7

ردمی نوت 7 به باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که می تواند یکی از دلایل فروش آن محسوب شود. با توجه به ظرفیت بزرگ باتری، و تراشه کم مصرف اسنپدراگون 660، انتظار شارژدهی بسیار خوبی از این گوشی داریم و نتایج کسب شده نیز گویای همین موضوع هستند.

در تست پخش مداوم ویدئو، این گوشی حدود 14 ساعت و 30 دقیقه دوام می آورد که هر چند بهترین نتیجه نیست؛ اما با توجه به رده قیمتی محصول، نتیجه بسیار خوبی تلقی می شود. جالب است بدانید که ردمی نوت 7 از نسخه چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می کند؛ با این وجود، شیائومی جهت کاهش هزینه ها، شارژر 10 واتی را در داخل جعبه قرار داده است که با استفاده از آن می توان در مدت 30 دقیقه حدود 30 درصد باتری را شارژ کرد.

کلام آخر

با توجه به اطلاعاتی که از ردمی نوت 7 شیائومی بیان کردیم، اشاره مجدد به این نکته نیز خالی از لطف نیست که این گوشی هوشمند به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی‌های 2019 نیز شناخته شد. علاوه بر این می‌توان شیائومی ردمی نوت 7 را به عنوان یکی از گوشی‌های میان رده و در عین حال قدرتمند بازار معرفی کرد. با این حساب کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان رده را دارند، می‌توانند ردمی نوت 7 را جزو انتخاب‌های خود قرار دهند. از طرف دیگر انتخاب این محصول برای آن دسته از کاربرانی که از طرفداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند هستند نیز مناسب خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم طرفدار این نوع از گوشی‌های میان رده با قیمت اقتصادی هستید یا انتخاب‌تان یکی از گوشی‌های پرچمدار است؟ می‌توانید نظرات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی همین حالا کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ردمی نوت 7 ,خرید گوشی ردمی نوت 7 ,قیمت گوشی ردمی نوت 7 ,گوشی شیائومی Redmi Note 7 ,گوشی شیائومی ردمی نوت 7, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 76 تاريخ : چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت: 15:46

بررسی گوشی نوکیا 106

 

نوکیا 106 جدید مجهز به یک صفحه نمایش 1.8 اینچی بوده و یک باتری 800 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی این دستگاه کوچک را بر عهده دارد. این باتری قادر به ارائه انرژی لازم برای 15.7 ساعت مکالمه و همچنین 21 روز کارکرد دستگاه در حالت استندبای است که برای یک گوشی ساده رقم خوبی محسوب می شود. برای اطلاع از قیمت نوکیا 106 کلیک کنید.

طراحی گوشی nokia 106

نام نوکیا خاطرنشان خاطرات زیادی برای اغلب ما ایرانی هاست. با ظهور برندهای نوپای چینی، رقابت برای نوکیا در بازار گوشی های هوشمند سخت شد ولی در رده گوشی های ساده و غیر هوشمند، هنوز نامی مورد اعتمادتر از نوکیا وجود ندارد. گوشی های غیر هوشمند نوکیا طرفداران خاصی دارد. موبایل نوکیا ۱۰۶ یک گوشی ارزان قیمت ، ساده و زیبا از نوکیا است که حتماً برای افرادی که به فکر خرید گوشی هوشمند نیستند مناسب خواهد بود. نوکیا ۱۰۶ یک صفحه نمایش رنگی ۱٫۸ اینچی دارد که از جنس TFT است. گوشی نوکیا ۱۰۶ در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد. یعنی فاقد دوربین و بلوتوث است. البته خصوصیت مثبت این گوشی موبایل برخورداری از درگاه Micro USB است که اگرچه برای گوشی های هوشمند اندرویدی یک مزیت محسوب نمی شود، ولی برای این گوشی خصوصیت مثبتی تلقی می گردد.شما می توانید برای خرید گوشی از سایت موبایل مرکزی اقدام کنید.

سیم کارت و صفحه کلید

گوشی نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ من جمله گوشی های ساده تولید شده به وسیله شرکت نوکیا است. این گوشی دارای طراحی کلاسیک و با کلیدهای فیزیکی است. کلیدها نسب به قبل، در زمان فشردن صدای کمتری تولید می کنند، فاصله آنها از هم بیشتر شده و همچنین نوع قرار گرفتنشان هم به تایپ راحت کمک می کند. نکته دیگری که کار با گوشی را ساده می کند، کلیدهای نرم آن هستند که فشردن آنها در قیاس با کلیدهایی که از پلاستیک سخت ساخته شده اند، راحت تر است.

 

باتری

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 

دیگر خصوصیات گوشی نوکیا 106

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است.

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی نوکیا 106 ,خرید گوشی نوکیا 106 ,قیمت گوشی نوکیا 106 ,گوشی nokia 106, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 74 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:25

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

 

اگر می‌خواهید یکی از قدرتمندترین، زیباترین و با کیفیت‌ترین گوشی‌های اندرویدی فعلی بازار را تهیه کنید، شک نداشته باشید گوشی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان است. این محصول تقریباً هر انتظاری که از یک گوشی اندرویدی داشته باشید را برآورده می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را عنوان کنیم.

طراحی و ظاهر گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

طراحی گوشی به‌خصوص در نگاه از روبه‌رو کاملا شبیه به نسل قبلی یعنی گلکسی S8 پلاس است. در حدی که اگر دقت لازم را نداشته باشید، شاید نتوانید این دو را از هم تشخیص دهید. در واقع S9 پلاس سامسونگ کمی کوتاه‌تر، پهن‌تر و البته ضخیم‌تر از نسل گذشته است؛ به این‌ها افزایش 16 گرمی وزن را هم اضافه کنید تا دریابید که با محصولی تُپل‌تر طرف هستیم!

نمایشگر Infinity Display در حدود 85 درصد از نمای جلویی دستگاه را پوشش داده و به‌واسطه خمیدگی‌های دو طرفش، تا فریم دستگاه پیش‌رَوی داشته که علاوه بر کارایی،‌ موجب زیبایی گوشی هم شده است؛ این یعنی عملا در دو سمت نمایشگر شاهد هیچ حاشیه‌ای نیستیم. بالا و پایین نمایشگر نیز کمترین میزان حاشیه را به خود اختصاص داده و در کل سامسونگ استفاده بهینه‌ای از فضا برده است.

طبق رسم چندساله این کمپانی، پرچم‌داران جدید نیز از ترکیب فلز و آلومینیوم ساخته شده‌اند به‌گونه‌ای که بدنه دستگاه شیشه‌ای بوده و فریم آن از آلومینیومی هم‌رنگ با بدنه بهره‌مند است. برروی بخش‌های شیشه‌ای سوگولی سامسونگ، گوریلاگلس 5 کشیده شده تا بتواند مقاومت خوبی در برابر خط و خش از خودش نشان داده و تا حدی هم تاب و توان مقابله با ضربات را داشته باشد. به دلیل ارگونومی عالی و استفاده از گوشه‌های گرد، می‌توان گفت که S9 پلاس خوش‌دست‌تر از نسل قبلی است اما به‌واسطه جنس بدنه، علاقه بسیار زیادی به جذب اثر انگشت دارد؛ گرچه می‌توانید با مات کردن بدنه، این مشکل را هم رفع کنید.

در بخش پشتی شاهد دوربین دوگانه‌ با چینش عمودی هستیم که برای نخستین بار راهی به سری S یافته است. سنسور اثر انگشت جنجالی سامسونگ که در S8 با حذف دکمه هوم به بخش پشتی و کنار دوربین‌ها منتقل شده بود، حالا در زیر دوربین آرمیده تا دسترسی به آن آسان‌تر از قبل باشد. کل مجموعه دوربین و سنسور اثر انگشت توسط یک فریم از بدنه اصلی جدا شده و در حد یک میلی‌متر بیرون‌زدگی دارد که قابل چشم‌پوشی است. با این حال سنسور سنجش ضربان قلب و فلاش LED در سمت راست و زیر بدنه به‌کار گرفته‌ شده‌اند. کمی پایین‌تر از این‌ها و درست در مرکز با لوگوی سامسونگ مواجه می‌شویم که برخلاف اکثر کمپانی‌های سازنده، چندان به چشم نمی‌آید و خیلی خشک و بی‌روح است!

در سمت راست بدنه اصلی کلید پاور قرار گرفته که دسترسی به آن راحت بوده و میزان بیرون زدگی‌اش نیز کافی به‌نظر می‌رسد. این یعنی کلیدهای یکپارچه صدا و دکمه اختصاصی بیکسبی در سمت مقابل دیده می‌شوند. کلیدی که هنوز هم جواب قانع‌کننده‌‌ای برای حضور آن داده نشده است. البته سامسونگ خودش هم می‌دانسته که ممکن است این کلید مشکل‌ساز باشد (خصوصا زمانی‌که می‌خواهید گوشی را از روی میز بلند کنید) چراکه در بخش تنظیمات گزینه‌ای برای غیرفعال کردن آن در نظر گرفته که در نوع خود جالب است! با توجه به سایز گوشی دسترسی به کلیدهای یکپارچه صدا با یک دست تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد و بهتر است زمانی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، از دو دست خود کمک بگیرید.

در بخش زیرین پورت USB Type-C، اسپیکر دستگاه و جک استاندارد صدا را شاهد هستیم تا بخش فوقانی تنها میزبان درگاه سیم‌کارت‌ و کارت حافظه باشد. خطوط آنتن نیز به‌صورت قرینه همه این ورودی و خروجی‌ها را در دو سمت احاطه کرده‌اند؛ البته رنگشان به‌گونه‌ای است که در نگاه نخست شاید پیدای‌شان نکنید. بد نیست به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه سامسونگ همچون سایر کمپانی‌های بازار به صورت ظالمانه به جان جک 3.5 میلی‌متری بخت برگشته نیفتاده و همچنان می‌توانید خیلی راحت و بدون دردسر یک هدفون ساده را به گوشی‌تان بزنید و موزیک گوش کنید!

نمایشگر

نمایشگر همیشه نقطه قوت اصلی محصولات سامسونگ بوده است و این کمپانی پنل نمایشگر بسیاری از رقبای قدرتمند خود نظیر آیفون های جدید اپل را نیز تولید می‌کند. قطعا پرچمداران سری اس ناین نیز از این موضوع بهره برده‌اند و در کنار طراحی نمایشگر اینفینیتی دیسپلی که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم، نمایشگر سوپر امولد گلکسی اس ۹ پلاس از بهترین نمونه‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید بر روی یک موبایل اندرویدی پیدا کنید. این نمایشگر دارای قطر ۶.۲ اینچی است و مشابه نسل قبل، از رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. انحنا در طرفین و البته نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ که خاص پرچمداران سامسونگ است، باعث شده است که این نمایشگر دارای طراحی کامپکت‌تری نسبت به رقبای با اندازه‌ی مشابه باشد.

تراکم ۵۲۹ پیکسل بر هر اینچ، تضمین می‌کند که حتی به زور هم نمی‌توانید لبه‌لبه شدن و اصطلاحا پیکسله شدن تصویر را ببینید و همواره لبه‌هایی نرم و تصاویری باکیفیت پیش روی چشمانتان قرار خواهد گرفت. البته پرچمداران سری اس هشت نیز دارای نمایشگرهای فوق‌العاده باکیفیتی بودند و رزولوشن و تراکم پیکسلی پرچمداران سامسونگ به حدی رسیده است که از سطح توانایی چشم انسان برای تشخیص وضوح تصویر هم بالاتر رفته و خود کمپانی سازنده نیز رزولوشن نمایشگر را به طور پیشفرض بر روی فول اچ دی قرار می‌دهد تا اگر خیلی به این موضوع علاقه‌مند بودید و البته مصرف باتری برایتان اهمیت زیادی نداشت، رزولوشن را افزایش دهید! یکی از نقاط قوت جالب نمایشگر گلکسی اس ۹ پلاس این است که به جای یک سنسور، از دو سنسور در پشت و جلوی این گوشی برای تشخیص نور محیط و هماهنگ کردن شدت روشنایی نمایشگر بهره گرفته شده است تا اگر قسمتی از بدن فرد یا بدنه‌ی گوشی در سایه قرار گرفته‌ بودند، اطلاعات غلط برای تنظیم میزان روشنایی پردازش نشود.

شما می‌توانید مود تصویر را از میان چهار حالت انتخاب کنید که هرکدام تاثیراتی در سایه‌روشن‌ها، میزان اشباع رنگ‌ها و شارپنس آیتم‌های داخل صفحه می‌گذارند و در عکس‌های نمونه‌ی داخل تنظیمات می‌توانید تفاوت آنها را مشاهده کنید؛ توجه داشته باشید که در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث ممکن است از این مودها پشتیبانی نشود و تصویر با حالت استاندارد نمایش داده شود. همچنین امکان تنظیم میزان اشباع هرکدام از رنگ‌های اصلی با مراجعه به تب Advanced در پایین صفحه نیز وجود دارد:

حداکثر روشنایی در حدود ۱۰۵۰ نیت، باعث می‌شود که حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز به وضوح بتوانید محتوای صفحه را بخوانید و این استاندارد حتی در میان پرچمداران بازار نیز بالا محسوب می‌شود. نمایشگر این دیوایس از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند و به لطف رزولوشن و نرخ کنتراست محلی فوق‌العاده بالا، اگر به چنین محتوایی دسترسی داشته باشید، قطعا تجربه‌ای بی‌نظیر نسبت به تمام گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌‌کنند، به دست خواهید آورد. رنگ‌های نمایشگر گلکسی اس ۹ پلاس در تمام حالت، زنده، با طراوت و البته متمایل به توناژهای سرد به نمایش درمی‌آیند که البته از طریق قابلیت فیلتر نور آبی صفحه، می‌توانید نمایشگر را با رنگ‌های گرم‌تری تماشا کنید تا مخصوصا در محیط‌های تاریک، فشار کمتری به چشمانتان تحمیل شود.

قابلیت تغییر رزولوشن در سه سطح، امکان تعیین اپلیکیشن‌ها برای اجرای تمام‌صفحه به شکل پیشفرض، حالت ایزی مود برای نمایش آیکون‌ها بزرگتر و محیط خلوت‌تر، امکان قرار دادن فریم دایره‌ای ثابت به دور آیکون تمام اپ‌ها، و حالت اج اسکرین از دیگر گزینه‌ها در تنظیمات نمایشگر محسوب می‌شوند. اج اسکرین در واقع حالتی است که پنل‌های اج را در کناره‌های صفحه فعال می‌کنید و شما با سوایپ کردن آنها در هر قسمتی از رابط کاربری، می‌توانید به مجموعه‌ای از میانبر‌های کاربردی دسترسی داشته باشید.

دوربین

دوربین اصلی Galaxy S9 Plus از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که این موضوع یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های مابین این گوشی و گلکسی S9 به شمار می‌رود. لنز اول این مجموعه دیافراگم متغیر دارد یعنی اندازه دیافراگم آن در حین عکسبرداری با توجه به شدت نور محیط به صورت خودکار تغییر می‌کند و بدین صورت بهترین کیفیت را از نظر نوردهی ایجاد خواهد کرد. دیافراگم این لنز دوربین می‌تواند مابین F/1.5 تا F/2.2 تغییر خودکار داشته باشد. شاید قابلیت "دیافراگم متغیر" بر روی کاغذ خیلی برای شما جالب به نظر نرسد، اما در عمل یک قابلیت فوق‌العاده کاربردی است که به شدت در کیفیت ضبط عکس تاثیرگذار خواهد بود. لنز دوربین اصلی و 12 مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت‌های دیگری همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF) و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) هم پشتیبانی می‌کند. اما لنز دوربین دوم دوربین اصلی گوشی از دیافراگم ثابت F/2.4 بهر می‌برد و از قابلیت‌های فوکوس خودکار، تثبیت اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 2x پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی همچون HDR خودکار، ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه و عکسبرداری با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته است.

کیفیت ضبط عکس با دوربین اصلی و دوگانه گوشی گلکسی S9 پلاس بسیار بالا خواهد بود و با دوربین اصلی این گوشی تقریباً در هر شرایطی می‌توانید عکس‌های زیبا و با کیفیت ضبط کنید. قابلیت "دیافراگم متغیر" به بهتر شدن کیفیت عکسبرداری در محیط‌های پرنور و کم نور کمک به سزایی خواهد کرد. عکس‌هایی که به صورت پرتره و با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت عالی دارند. به طور کلی باید بگوییم که گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بدون شک از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است.

دوربین سلفی گوشی هم از لنزی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم ثابت F/1.7 تشکیل شده و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید عکس‌های با پس زمینه تار ضبط کنید. از اشتراک گذاری این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس هم بسیار مطلوب است و به واقع کیفیتی فراتر از یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی توسط آن ارائه می‌شود. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی S9 Plus

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus) پرداختیم. این گوشی از همه نظر می‌تواند یک گوشی عالی برای خرید باشد و بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های اندروید فعلی بازار است. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گلکسی S9 پلاس سامسونگ در بخش زیر ارائه شده‌اند. برای خرید گوشی و اطلاع از قیمت انواع گوشی ها کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

طراحی با کیفیت و زیبا
صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
پردازنده قدرتمند
رم 6 گیگابایتی
دوربین عالی
سرعت شارژ خوب باتری
 

نقاط ضعف:

شارژدهی معمولی باتری
قیمت گران

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی گلکسی اس 9 پلاس ,خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس ,قیمت گلکسی اس 9 پلاس ,گوشی سامسونگ گلکسی s9 plus, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 76 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1399 ساعت: 22:54

بررسی گوشی شیائومی ردمی 7

 

 یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیایومی (Xiaomi) که با قیمتی رقابتی روانه بازار شده و در عین حال از کیفیت مطلوبی بهره می برد گوشی ردمی 7 این شرکت (Xiaomi Redmi 7) است. اگر به فکر خرید یک گوشی ارزان و با کیفیت هستید، این اسمارتفون می تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم به نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 بپردازیم.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی ردمی 7

وقتی گوشی ردمی 7 را در دست بگیرید، ظاهر آن اصلا نشان نمی‌دهد که یک گوشی ارزان قیمت و 130 یورویی را در دست گرفته‌اید. بنابراین در حین استفاده از این گوشی حس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. اگرچه بدنه اصلی این اسمارتفون و فریم آن کاملا از پلاستیک تشکیل شده اما شیائومی سعی کرده قاب پشت گوشی را براق طراحی کند و بدین ترتیب بر زیبایی های ظاهری آن بیفزاید. متاسفانه پلاستیکی بودن قاب پشت دستگاه و بدنه آن سبب شده که خیلی زود چربی دست به آن منتقل شود و اثرات انگشت کاربر روی بدنه گوشی حک شود. همچنین در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که قاب پشت این اسمارتفون به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز و برنده حساس است و خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه داریم حتما Redmi 7 شیائومی را به همراه یک گارد یا قاب محافظ مورد استفاده قرار دهید.

در لبه زیرین قاب گوشی شیائومی ردمی 7 یک اسپیکر واحد نصب شده اما شدت صدای خروجی از آن بالاست و این موضوع از ویژگی های جالب ردمی 7 شیائومی به شمار می‌رود. لبه های قاب دستگاه تقریبا انحنا دارند و چهار گوشه قاب آن هم منحنی شکل طراحی شده‌اند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن لنز دوربین دوگانه دستگاه و چراغ فلش LED اختصاص دوربین اصلی نصب شده و تقریبا در وسط قاب پشت هم شاهد تعبیه اسکنر انگشت گوشی هستیم. بهره‌مندی شیائومی Redmi 7 از اسکنر انگشت می‌تواند یکی از نقاط قوت طراحی آن باشد که شاید در برخی از گوشی های هم رده و هم قیمت این اسمارتفون شاهد ارائه آن نباشید. در بررسی این گوشی مشخص شد که عملکرد اسکنر آن خوب است اما به مرور زمان تاثیرهایی در عملکردش ایجاد می‌شود که قابل چشم‌پوشی هستند.

شیائومی سعی کرده ظاهر گوشی ردمی 7 را از نمای رو به رو هم زیبا و به روز طراحی کند. صفحه نمایش گوشی بزرگ است و حاشیه های باریکی دارد و در بخش فوقانی آن یک انحنای کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. طبق آمار چیزی در حدود 81.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی این گوشی با نمایشگر آن احاطه شده است. اما یکی از جالب ترین ویژگی های طراحی گوشی Redmi 7 که باید به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی پنل جلوی گوشی (نمایشگر) از شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود. البته این ادعای شرکت شیائومی بوده و در عمل نمی‌توان ریسک کرد و به شیشه گوریلاگلس نصب شده روی نمایشگر Xiasomi Redmi 7 اعتماد کامل داشت.

شیائومی ردمی 7 از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کند اما شیائومی مدعی شده طراحی گوشی مبتنی بر استاندارد های ضد پاشش آب (Water Splash) انجام گرفته، بنابراین احتمالا نیازی نیست برای استفاده از گوشی در زیر باران و سایر شرایط این چنینی نگران باشید. بدنه شیائومی Redmi 7 ابعاد 8.5 در 75.6 در 158.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 180 گرم می‌رسد. گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و در رنگ های مشکی، آبی و قرمز روانه بازار شده است. در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 می‌توان اینطور گفت که این گوشی در مقایسه با خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش از سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت مطلوبی بهره می‌برد.

صفحه نمایش

اگر علاقه ای به نمایشگر های بزرگ ندارید و آنها را مایه دردسر میدانید ، نمایشگر 6.26 اینچی شیائومی Redmi 7 مختص شماست . این دریچه ارتباطی نه آنقدر بزرگ است که برای کار کردن با یک دست به مشکل بخورید و نه آنقدر کوچک است که چشم هایتان را به زحمت بیاندازید تا زوم کند .
این نمایشگر 6.26 اینچی روی پنل IPS LCD سوار شده تا قیمت نهایی این گوشی بیشتر به مذاق مشتری خوش بیاید . البته خبری از کاهش کیفیت تصویر در این پنل ها نیست . برای اطمینان میتوان به رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی تکیه کرد که با یک حساب سرانگشتی نشان میدهد هر اینچ از این نمایشگر میزبان 269 پیکسل می باشد که نسبت هب رقبای این اسمارت فون نرخ قابل قبول و رضایت بخشی است .
ردمی 7 نیز از ترند پر طرفدار این روزها عقب نمانده و نمایشگر کم حاشیه با بریدگی نمایشگر (ناچ استایل) را برای طرفداران خود تدارک دیده تا این محصول تازه نفس از طراحی به روز و مدرن چیزی کم نداشته باشد .

دوربین

در بخش ویژگی های ظاهری موبایل به وجود لنزهای دوگانه در پشت این گوشی اشاره کردیم. دو لنز به کار رفته در Xiaomi redmi 7 از نوع 12 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی می باشد. لنز 12 مگاپیکسلی که دوربین اصلی است دارای دیافراگم 2.2 و همچنین امکان فوکوس خودکار می باشد. این لنز تراکم پیکسل 1.25 را دارا می باشد! لنز دوم که وظیقه تشخیص عمق تصاویر را دارد با کیفیت 2 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است و باعث خواهد شد تا تصاویر با عمق و کیفیت بهتری ثبت شوند. LED به کار رفته در کنار این لنزها نیز به شما در گرفتن تصاویر با کیفیت بهتر در فضاهایی که نور کمی دارند کمک خواهد کرد. از جمله ویژگی های دوربین Xiaomi redmi 7 می توان به عکاسی HDR و عکاسی پاناروما اشاره کرد. فیلمبرداری با دوربین این موبایل نیز برای کاربران لذت بخش خواهد بود چرا که امکان فیلمبرداری با کیفیت 1920×1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فراهم شده است!

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

اگر چه که شرکت چینی Xiaomi redmi 7 را در حد و اندازه های یک میان رده با کیفیت ساخته است اما باتری آن یکی از نقاط قوت بزرگ برای این موبایل به حساب می آید! باتری لیتیومی 4000 میلی آمپری در این گوشی به کار رفته است که با ظرفیت بالای خود می تواند کاربران را تا ساعت ها و حتی در حد یک روز کامل از شارژ کردن موبایل خود بی نیاز سازد. با توجه به ابعاد صفحه نمایش و سخت افزارهای به کار رفته در گوشی Xiaomi redmi 7 این انتخاب یک اقدام عالی برای این موبایل به حساب می آید. البته Xiaomi redmi 7 قابلیت تعویض باتری را ندارد اما می توانید مطمئن باشید که تاسال ها با باتری این موبایل مشکلی نخواهید داشت!

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 پرداختیم. این اسمارتفون یک محصول میان رده و خوش قیمت است که با صرف هزینه‌ای ناچیز قادر به خرید آن خواهید بود. پتانسیلی که این گوشی در قبال قیمت خود ارائه می‌کند واقعا مطلوب بوده و کمتر گوشی را می‌توان پیدا کرد که در این رنج قیمتی، کیفیت این چنینی داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت داشته باشید، شیائومی Redmi 7 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی جداگانه مشخص شده‌اند.  برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

طراحی به روز و زیبا
بهره‌مندی از اسکنر انگشت خوب
صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
سیستم عامل به روز و جدید (اندروید 9 پای)
پردازنده و رم خوب
دوربین اصلی با کیفیت
شارژدهی خوب باتری
قیمت مناسب
 

نقاط ضعف:

حساسیت بالای قاب پشت گوشی در برابر خراشیده شدن

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی ردمی 7 ,خرید گوشی شیائومی ردمی 7 ,قیمت گوشی شیائومی ردمی 7 ,مشخصات گوشی ردمی 7 ,گوشی شیائمی Redmi 7, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1399 ساعت: 23:14

گوشی نوکیا 106

 

گوشی نوکیا 106 مدل ۲۰۱۸ در دسته بندی گوشی های ساده و ارزان قیمت قرار دارد که در کنار قیمت مناسب، از قابلیت زیبایی و خوش دست بودن بهره مند می باشد. نسخه ۲۰۱۸ این محصول ۱۱۱٫۲ میلی متر طول، ۴۹٫۵ میلی متر عرض و ۱۴٫۴ میلی متر ضخامت دارد. ضخامت زیاد و ارتفاع مطلوب این گوشی ساده باعث شده تا به آسانی در دست شما قرار بگیرد. در ادامه با بررسی گوشی موبایل نوکیا 106 همراه ما باشید.

طراحی گوشی نوکیا 106

توسط نوع مدل مسکن از تلفن دارای طراحی ساده با یک صفحه کلید کلید در دست 106 است. مورد از جنس پلاستیک ساخته شده است. تشکر از این "نوکیا" 106 قابل اعتماد و آسان برای استفاده است. این گوشی دارای اندازه کوچک، که 112.9x47.5x14.9 میلی متر را تشکیل می دهند. وزن آن تنها 74 گرم دستگاه. این ابعاد آن را آسان به قرار دادن دستگاه در دست خود را، آن را نمی خواهد در هر موقعیتی تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، رانندگان می گویند که در حالی که در حال حرکت کاملا آزادانه می تواند بر روی یک مکالمه در تلفن ادامه می دهند.

 

 

باتری 

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 

و دیگر ویژگی های گوشی نوکیا 106

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است.

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی گوشی نوکیا 106 ,خرید گوشی نوکیا 106 ,قیمت گوشی نوکیا 106 ,مشخصات گوشی نوکیا 106 ,گوشی Nokia 106, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 68 تاريخ : يکشنبه 7 دی 1399 ساعت: 2:22

گوشی iphone 11

 

 اپل با عرضه گوشی iphone 11 فرمول موفق گوشی آیفون XR را تکرار کرده است و آن فرمول عرضه ی گوشی قدرتمند با قیمت معقول است. آیفون ۱۱ نسبت به نسل قبل سریع تر است، دوربین دوگانه دارد و از رنگ های بیشتری برخوردار است. اما آیا همه ی این موارد ارزش خرید آیفون ۱۱ را بالا می برند؟

طراحی و ظاهر گوشی آیفون 11

اپل ثابت کرده که چندان تمایلی به ایجاد تغییرات ظاهری در آیفون هایش ندارد و سبک طراحی آیفون هایش را برای چند سال متوالی یکسان نگه می‌دارد! در همین راستا سبک طراحی و ظاهر iPhone 11 هم تقریبا مشابه با سبک طراحی و ظاهر iPhone XR است. فریم اصلی این گوشی مثل آیفون XR از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شوند. حتی اندازه بدنه دستگاه هم کاملا مشابه با آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده و ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد که دقیقا مشابه با وزن آیفون XR است. گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی eSIM را دارد که امکان استفاده از یک شماره مجازی در کنار سیم کارت اصلی گوشی را میسر می‌سازد، البته برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپراتور سرویس دهنده سیم کارت از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد. ظاهرا نسخه‌ای از آیفون 11 با امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نانو فیزیکی هم در کشور چین عرضه می‌شود.

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی آیفون 11 به وجود آمده مربوط به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که به موجب آن دستگاه در عمق 2 متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که آیفون XR از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. آیفون 11 از قابلیت تشخیص چهره اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌توان از این قابلیت برای آنلاک نمایشگر استفاده کرد. در بررسی آیفون 11 اپل قدرت و دقت بالای قابلیت فیس آیدی به وضوح قابل درک بود و حتی در محیط های تاریک هم توانستیم بدون مشکل با این قابلیت قفل نمایشگر را آنلاک کنیم.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی iPhone 11 نگاه کنید خیلی جذب آن نخواهید شد چون ویژگی خاصی توسط دستگاه ارائه نمی‌شود و گوشی از نمای رو به رو کاملا مشابه با همان آیفون XR سال گذشته اپل است. صفحه نمایش آن حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکلی رنگی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی، سنسورهای جلو و متعلقات فیس آیدی را در بر می‌گیرد. وقتی آیفون 11 را برگردانید و از نمای پشت به آن نگاه کنید فقط یک تغییر در آن احساس خواهید کرد که مربوط به لنز دوربین اصلی دستگاه می‌شود! دوربین اصلی این گوشی برخلاف iPhone XR از دو لنز تشکیل شده که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند.

اپل در محل نصب لنز دوربین اصلی آیفون 11 یک بخش فلزی و مربعی شکل را هم تعبیه کرده که کمی ظاهر دستگاه را متفاوت جلوه می‌دهد. لوگوی اپل مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی محصول در نظر گرفته شده است. اپل گوشی آیفون 11 را در رنگ های متنوعی روانه بازار کرد که شامل رنگ های مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می‌شود. وقتی iPhone 11 اپل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که در دست گرفتن این گوشی حس خیلی متفاوت و منحصر به فردی را به شما منتقل نمی‌کند. به عقیده ما کیفیت ساخت و طراحی گوشی iPhone 11 بالاست و بدون شک این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما این اسمارتفون از نظر ظاهری خیلی حرفی برای گفتن ندارد و مشابه بودن آن با iPhone XR اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

نمایشگر

 همانطور که تا به ایجاد بررسی مشخص شد، آیفون 11 اپل از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا مشابه با همان آیفون XR است. نکته جالب اینجاست که صفحه نمایش این گوشی هم دقیقا همان صفحه نمایشی است که در آیفون XR بکار رفته و دستگاه از این نظر هم هیچ تغییری را شامل نمی‌شود. صفحه نمایش گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 6.1 اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1792 در 828 پیکسلی بوده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود و حاشیه های نمایشگر گوشی نسبتا باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش iPhone 11 با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم حتما با گلس محافظ ال سی دی از صفحه نمایش گوشی محافظت به عمل آورید.

صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی iPhone 11 از تکنولوژی هایی مثل True-Tone، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی به عمل می‌آورد که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شوید و فقط در همین اندازه می‌گوییم که تکنولوژی های نام برده شده منجر به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه گوشی، شادابی بیشتر رنگ ها و نقاط سیاه و سفید و همچنین دقت بیشتر تاچ می‌شوند. در بررسی آیفون 11 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه واقعا کیفیت عالی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود بسیار زیبا، شادابی و شارپ خواهد بود. شادابی رنگ ها به وضوح با نگاه کردن به محتوای صفحه قابل درک است و شارپنس بسیار عالی توسط آن ارائه می‌شود.

صفحه نمایش گوشی iPhone 11 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد. طبق آمار نمایشگر IPS LCD این گوشی می‌تواند به ماکسیمم روشنایی در حدود 625 نیت دست پیدا کند. این مقدار روشنایی سبب می‌شود که حتی در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور مستقیم هم بتوانید با تنظیم روشنایی نمایشگر (Brightness) بر روی 80 درصد به راحتی از آن استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش را ببینید. به صورت کلی از این بخش نقد و بررسی آیفون 11 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است و یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

دوربین

همانطور که شما هم متوجه شده اید، یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون 11 ، مربوط به دوربین می باشد. اپل در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه با زاویه دید فوق عریض را برای این گوشی در نظر گرفته است که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

البته تغییر ایجاد شده در دوربین، تنها مربوط به اضافه شدن ماژول دیگر نمی باشد و دوربین اصلی نیز با بهبود های بزرگی همراه شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که حساسیت آن در برابر جذب نور افزایش یافته است. همچنین لازم است بدانید که این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که به سیستم لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد و از قابلیت های دیگر آن می توان به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual-Pixel و پشتیبانی از Night Mode جدید اپل اشاره کرد.

عضو جدید دوربین در آیفون 11 هم مشابه دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که البته اندازه پیکسل های آن، 1.0 میکرون می باشد. این دوربین در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد و مشابه نمونه بکار رفته در پرچمداران سامسونگ، شاهد بکارگیری از فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپتیکال برای آن نیستیم.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند؛ اما متاسفانه اپل بر خلاف آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه قرار نداده است. همین موضوع باعث می شود که شارژ کامل iPhone 11 با شارژر 5 واتی قرار گرفته در داخل جعبه، بیشتر از 3.5 ساعت زمان نیاز داشته باشد که در مقایسه با سایر رقبای همرده، رقمی ناامید کننده به شمار می آید.

جمع بندی گوشی آیفون 11

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی ایفون 11 ,خرید آیفون 11 ,قیمت آیفون 11 ,مشخصات آیفون 11 ,گوشی آیفون 11 اپل ,گوشی iphone 11, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 75 تاريخ : پنجشنبه 4 دی 1399 ساعت: 22:40

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

 

سری محبوب نوت شیائومی امسال در نهمین نسل خود به سر می برند، این گوشی ها اینبار در چهار مدل شیائومی ردمی نوت 9، شیائومی ردمی نوت 9 اس، شیائومی ردمی نوت 9 پرو و شیائومی ردمی نوت 9 پرومکس به بازار عرضه شده اند که به جز مدل اول یعنی ردمی نوت 9 مابقی تفاوت آنچنانی باهم ندارند. در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 9 پرو بپردازیم با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی Redmi note 9 pro

شیائومی ردمی نوت ۹ پرو یک طراحی براق و صیقلی دارد. بدنه پشتی از جنس شیشه ضد خش و نشکن گوریلا گلس ۵ است و حالتی آیینه‌ای دارد تا بیشتر چشم‌نواز شود.

در رنگ‌های سفید و مشکی و سبز آبی عرضه شده و ماژول دوربین به صورت عمودی در وسط بالای پنل پشتی قرار می‌گیرد. چهار دوربین  به همراه یک فلاشر درون این ماژول به صورت متقارنی قرار گرفتند که باعث خلوتی و زیبایی بیشتر گوشی می‌شود. شاید بیرون‌زدگی بیش از حد ماژول دوربین کمی شما را آزار بدهد.

در پنل جلویی شاهد یک نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی هستیم. به جز در پایین نمایشگر، تقریبا در باقی بخش‌ها حاشیه بسیار کم و باریکی مشاهده می‌شود. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی ۸۵ درصد است.

یک سوراخ ناچ کوچک وسط نمایشگر در بالا می‌بینیم که دوربین سلفی درون آن قرار گرفته است. احتمالا این ناچ زیاد شما را اذیت نمی‌کند و امروزه اکثر گوشی‌های چنین طراحی دارند.

جنس بدنه نمایشگر و پنل جلویی هم شیشه و گوریلا گلس ۵ است که برای یک گوشی میان‌رده مزیت بزرگی است. حسگر اثر انگشت نه در بدنه پشتی یا زیر صفحه‌نمایش بلکه روی کلید پاور دستگاه قرار داده شده است.

کلید پاور کمی تورفتگی نسبت به کلیدهای کنترل حجم صدا و بدنه باریک کناری سمت راست دارد. گوشی هواوی نوا ۷ آی هم از چنین طراحی برخوردار است و اکنون کلید پاور ردمی نوت ۹ پرو بی‌شباهت به آن نیست. اما عملکرد سنسور اثر انگشت سریع و کاملا دقیق است.

در لبه سمت چپ فقط شیار سیم‌کارت دیده می‌شود که کنارش اسلات کارت حافظه قرار دارد. خبر خوش اینکه شکاف سیم‌کارت و کارت حافظه مجزا از یکدیگر هستند و می‌توانید همزمان از هر دو استفاده کنید.

در لبه پایینی بلندگوی اصلی، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، میکروفون اصلی و درگاه USB نوع C قرار دارد. در لبه بالایی بلندگوی دوم، میکروفون دوم و یک فرستنده‌ی مادون‌قرمز (اینفرارد) می‌بینیم.

بدنه گوشی کمی لیز است و اثر انگشت یا لکه و چربی روی آن باقی می‌ماند. به جز آن، مشکل دیگری نمی‌بینید و زیبایی آن بیشتر شما را مجذوب می‌کند.

صفحه نمایش

ردمی نوت 9 پرو دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد 20:9 است که 84.5 درصد از سطح پنل جلو را به خود اختصاص داده است. این نمایشگر دارای رزولوشن 1080×2400 و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ است و همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

استفاده از یک نمایشگر LCD برای گوشی میان‌رده موضوع چندان عجیبی نیست، اما زمانیکه این گوشی‌ها را با رقیبانی از برند سامسونگ مقایسه می‌کنیم که از نمایشگرهای باکیفیت AMOLED بهره می‌برند، آنها در سطح پایین‌تری از رقبا قرار خواهند گرفت. اما تکنولوژی ساخت نمایشگر شاید تنها ضعف ردمی نوت 9 پرو در این بخش نباشد. میزان روشنایی این نمایشگر در حالتیکه بر روی تنظیم خودکار قرار داشته باشد، 616 نیت است. با این حال و با وجود آنکه شیائومی یک حالت اختصاصی برای استفاده در زیر نور آفتاب در نظر گرفته است (Sunlight Mode)، نمایشگر گوشی در این شرایط آنقدرها روشن و واضح نیست.

نکته دیگر میزان روشنایی اطراف حفره دوربین سلفی و حاشیه‌های کناری نمایشگر است. در زمانیکه پس زمینه تصویر سفید باشد و یا از بکگراندهای روشن در گوشی استفاده کنید، متوجه سایه‌های تیره رنگی در این نواحی خواهید شد. درک این موضوع نیاز به دقت بالایی ندارد و شاید دقایقی پس از کار کردن با گوشی متوجه آن شوید. با این حال، احتمالاً شما هم مانند ما کمی بعد به آن عادت خواهید کرد.

نرخ نوسازی این نمایشگر استاندارد و 60 هرتز است و نمی‌توان از یک محصول میان‌رده توقعی چیزی غیر از این را داشت. باوجود یکسان بودن این شرایط در گوشی‌های هم سطح، میزان نوع انگشت بر روی این نمایشگر به روان بودن و سرعت آنچه که پیش‌تر در محصولات برندهای دیگر مانند سامسونگ و هوآوی دیده بودیم نیست.

با این حال، بخش تنظیمات Display یکی از کامل‌ترین بخش‌های گوشی است. تنظیم میزان روشنایی بخش‌های مجزا برای تنظیم خودکار، تنظیم زیر نور آفتاب و تنظیم روشنایی حالت شب دارد. Reading Mode حالت اختصاصی برای مطالعه است که رنگ‌های نمایشگر را گرم‌تر می‌کند. این میزان گرمی و ساعت فعال شدن آن نیز قابل تنظیم است. بخش Color Scheme را با نامی متفاوتی در گوشی‌های دیگر دیده‌ایم. سه حالت برای تنظیم رنگ نمایشگر در نظر گرفته شده؛ تنظیم خودکار که میزان گرمی و سردی آن نیز قابل تغییر است، حالت اشباع (Saturated) که رنگ‌ها را با شدت بیشتری نمایش می‌دهد و استاندارد که فضای رنگی sRGB را با دقت بسیار خوبی نمایش می‌دهد.

در بخش Dark Mode امکان فعال کردن تم تاریک و یا زمانبدی برای فعال کردن آن در نظر گرفته شده است. بخش دیگری نیز در تنظیمات نمایشگر برای مخفی کردن ناچ یا همان حفره دوربین سلفی در نظر گرفته شده که با فعال کردن آن حاشیه بزرگی به بالای نمایشگر اضافه خواهد شد. به طورکلی با وجود امکانات زیادی که شیائومی در بخش نمایشگر ردمی نوت 9 پرو در نظر گرفته است، این صفحه نمایش با بهترین بودن در سطح خود فاصله دارد.

دوربین

ردمی نوت ۹ پرو به چهار دوربین مجهز شده است: دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی.

این ترکیب لنزها و حسکرها را این روزها روی هر میان‌رده‌ای شاهد هستیم و تازگی ندارد اما باید ببینیم کیفیت تصاویر این لنزها چگونه است.

در روز و زیر نور خورشید، کیفیت عکس‌هایی که از مناظر، درختان و گل‌ها بگیرید؛ خوب و رضایت‌بخش است. جزئیات تصاویر با دوربین اصلی و در حالت کراب بهتر بوده ولی وضوحی تصاویر نزدیک با دوربین ماکرو بهتر است.

عملکرد دوربین در نور کم و شب نیز قابل قبول است. وقتی حالت Night یا عکاسی در شب را انتخاب کنید؛ کیفیت نوردهی و روشن شدن سایه‌ها و به طور کلی کیفیت عکس بهبودهایی دیده می‌شود.

دوربین اولتراواید در نور کم کیفیت خوبی ندارد و چون از حالت Night هم پشتیبانی نمی‌کند؛ زیاد به کارتان نمی‌آید.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز f/2.5 است. می‌توانید فیلم‌هایی ۴K در نرخ ۳۰ فریم در ثانیه بگیرید و ولی در رزولوشن ۱۰۸۰p تا ۱۲۰ فریم در ثانیه قدرت مانور فیلم‌برداری دارید.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

ردمی نوت 9 پرو از همان باتری 5020 میلی آمپر ساعتی به‌کار رفته در تمام سری‌های Redmi Note 9 بهره می‌برد و با توجه به اندازه نمایشگر و مشخصات مشابه با ردمی نوت 9 اس، می‌توان عملکرد مشابهی را در این زمینه انتظار داشت. اما یک تفاوت بزرگ در این بخش با ردمی نوت 9 اس وجود دارد که مربوط به سرعت شارژ می‌باشد.

شیائومی برای Redmi Note 9 Pro شارژ سریع 30 واتی در نظر گرفته است که یک ویژگی عالی برای محصول میان‌رده محسوب می‌شود و جالب است بدانید که شارژر قرار گرفته در داخل جعبه این محصول، دارای حداکثر توان 33 وات می‌باشد. استفاده از این شارژر باعث شده تا بتوان در عرض 30 دقیقه، حدود 48 درصد از باتری 5020 میلی آمپر ساعتی ردمی نوت 9 پرو را شارژ کرد؛ این در حالی است که ردمی نوت 9 اس در زمان مشابه، حدود 37 درصد شارژ می شود.

سخن پایانی

ردمی نوت 9 پرو همانند ردمی نوت 9 اس یک محصول با ارزش خرید بالا در رده قیمتی خود می‌باشد. این محصول به عنوان جانشین ردمی نوت 8 پرو، تغییرات مثبتی در زمینه دوربین، سخت‌افزار و باتری به خود دیده است که انتظار می‌رود بار دیگر به یکی از محصولات پرفروش شیائومی تبدیل شود. با این حال بد نیست بدانید که تفاوت‌های این گوشی با ردمی نوت 9 اس، چندان زیاد نمی‌باشد؛ بنابراین با سبک سنگین کردن نیازهای خود و در نظر گرفتن بودجه، قطعا می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی شیائومی ردمی نوت 9 پرو ,خرید گوشی ردمی نوت 9 پرو ,قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو ,گوشی شیائومی Redmi Note 9 pro, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 71 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 21:39

گوشی نوکیا 7.2

 

نوکیا 7.2 یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های شرکت HMD به حساب می‌آید. اسمارت‌فون‌‌های سری 7 نوکیا در ابتدای کار فقط برای کشور چین عرضه شده بودند، اما شرکت HMD Global با عرضه نسخه پلاس آن، تلفن جدید خود را به بازارهای جهانی هم عرضه کرد. پس از نوکیا 7 پلاس هندست نوکیا 7.1 معرفی شد که نمی‌توان لقب میان‌رده را برای آن انتخاب کرد. اکنون پس از معرفی نوکیا 7.2 به سراغ این تلفن رفته‌ایم تا بدانیم که آیا این محصول می‌تواند سری 7 نوکیا را سربلند کند یا خیر.

طراحی و ساخت گوشی نوکیا 7.2

یکی از تصمیم‌ها در خصوص طراحی که باعث شده است ما به شدت از تولید مدل قبلی یادآوری کنیم، طراحی تمام پلی کربنات نوکیا 7.2 است. هیچ کس نمی‌تواند پلاستیک را به همان اندازه نوکیا فشرده کند و خب کمی از آن سحر و جادو در اینجا وجود دارد.

از پلاستیک مشکی صاف و حاشیه‌اش گرفته تا پایان کمی مات در پانل عقب. این تلفن از ظرافت استفاده کرده است، که شاید برجسته‌ترین نقطه فروش‌اش باشد.

دکمه صدا و دکمه پاور در اطراف گوشی هستند. همین مورد در مورد کلید دستیار Google Assistant در سمت چپ نیز صدق می‌کند. آخرین نوآوری تلفن‌های برند نوکیا، LED اعلان است که آن را در دکمه پاور جاسازی کرده و درست همانطور که تبلیغ می‌شود کار می‌کند. وقتی یک اعلان ظاهر می‌شود، دکمه جانبی یک سایه سفید نرم را نشان می‌دهد. این نور به صورا گسسته است و عملکردی را که بسیاری از کاربران دوست دارند حفظ می‌کند.

نکته آخر و بسیار جذاب در بررسی طراحی گوشی Nokia 7.2 شیشه مات در پشتش است که اثر انگشت را جذب نمی‌کند.

صفحه نمایش

نمایشگر 6.3 اینچی نوکیا 7.2 از رزولوشن 1080×2280 در نسبت تصویر 19:9 استفاده می کند که تراکم پیکسلی بسیار خوب 400 (ppi) را در اختیار می گذارد. این پنل IPS LCD که حدود 82 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است، از قابلیت HDR-10 پشتیبانی می کند و به همین دلیل نوکیا برای آن، نام PureDisplay را در نظر گرفته است.

Pure Display در حقیقت یک گزینه در قسمت تنظیمات نمایشگر می باشد که به طور پیشفرض فعال است. در داخل منوی Pure Display سه گزینه دیگر نیز با نام های Dynamic Mode ،Auto whtie Balance و SDR to HDR به چشم می خورد. گزینه داینامیک مود، در واقع قابلیتی شبیه به Vivid Mode در گوشی های سامسونگ می باشد که به وسیله آن، رنگ ها، کنتراست و نور نمایشگر بر اساس محتوای در حال نمایش تنظیم خواهد شد. گزینه وایت بالانس خودکار نیز قابلیتی شبیه به TrueTone اپل می باشد که در آن، دمای رنگ سفید بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد. در نهایت نوبت به گزینه SDR to HDR می رسد که به وسیله آن نوکیا می تواند رنج داینامیکی محتواهایی با داینامیک رنج استاندارد را، افزایش دهد.

از این موارد که بگذریم، نوبت به کیفیت نمایشگر نوکیا 7.2 می رسد که می توان گفت یکی از بهترین نمونه ها در بین گوشی های میان رده با پنل LCD می باشد. حداکثر روشنایی پنل این گوشی در حالت دستی به 500 نیت می رسد که با توجه به میان رده بودن دستگاه، رقم بسیار خوبی تلقی می شود. همچنین این رقم در حالت خودکار، تا حدود 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد نگرانی خاصی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز، وجود نخواهد داشت.

در مورد رنگ های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر نیز باید بگوییم که این رنگ ها شاداب و چشم نواز هستند اما زاویه دید نمایشگر و عمق رنگ مشکی، به خوبی پنل های اولد نمی باشد. در حقیقت اگر از طرفین به نمایشگر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دمای رنگ ها به سرد متمایل می شود و اگر از بالا و پایین به آن نگاه کنید، دمای رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دوربین

اگر سنسور عمق را به عنوان دوربین بشناسیم، نوکیا 7.2 از یک دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند. دوربین اصلی از یک سنسور Quad Bayer با کیفیت 48 مگاپیکسل کمک می‌گیرد. نوکیا این سنسور را Quad Pixel می‌نامد. سنسور اصلی از نوع Wide بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.8 است. نوکیا اطلاعات دیگری را درباره سنسور اصلی این تلفن اعلام نکرده است، اما احتمال می‌دهیم که یک سنسور 26 میلی‌متری در این تلفن تعبیه شده باشد.

یک سنسور التراواید در این مجموعه قرار دارد که میدان دید آن براساس اعلام نوکیا 118 درجه بوده و معادل 13 میلی‌متر است. این سنسور در پشت یک لنز f/2.2 قرار دارد و کیفیت آن 8 مگاپیکسل است.

کیفیت تصاویر ثبت شده در طول روز بسیار ناامید کننده است. زیرا، ما انتظار داشتیم که یک سخت‌افزار قدرتمند توانایی ثبت تصاویر باکیفیت را نیز داشته باشد. اکثر تلفن‌های هم‌رده نوکیا 7.2 که از سخت‌افزار مشابه آن استفاده می‌کنند، تصاویر بهتری را به ما ارایه می‌دهد.

جزییات تصاویر مناسب و خوب هستند، اما نویز آن‌ها نسبتا زیاد است. رنگ‌ها نیز روشن نیستند و نقاط سبز قابل توجهی در تصاویر دیده می‌شود. دامنه داینامیک نیز عالی نبوده و انتظار می‌رفت که سنسور Quad Bayer حداقل در این بخش عملکرد خوبی از خود نشان می‌داد.

باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 7.2

باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی نوکیا 7.2 برای یک روز تمام کافی است، اما به‌عنوان یک گوشی متوسط به بالا، باتری آن یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. اجرای تست ویدیویی با حداکثر روشنایی به‌مدت 90 دقیقه در این گوشی، 24% از باتری را تخلیه کرد. این مقدار، بالاتر از چیزی است که در اکثر گوشی‌های دیگر از جمله پیکسل 3a دیده‌ایم.

HMD Global ادعا می‌کند که باتری گوشی نوکیا 7.2 می‌تواند دو روز بدون شارژ دوام بیاورد. اگرچه ممکن است این ادعا در صورت استفاده کم‌بار از گوشی با نمایشگر کم‌نور و سیستم تطابقی باتری که به خوبی آموزش دیده باشد صدق کند، اما مطابقتی با تجربه ما ندارد.

شارژ گوشی نوکیا 7.2 هم یک نکته نامطلوب دیگر است. 15 دقیقه اتصال آن به شارژر، شارژ گوشی را فقط به 17% و بعد از نیم ساعت به 34% رساند. این به‌هیچ‌وجه شارژ سریع محسوب نمی شود.

جمع بندی

نوکیا 7.2 روی کاغذ یک گوشی امیدوارکننده به نظر می‌رسید و انتظار داشتیم خاطرات نوکیا 7 پلاس را برای ما زنده کند. ولی در نهایت این اتفاق نیافتاد.

برای قیمتی که نوکیا برای این گوشی درخواست کرده است می‌توانید گوشی با کیفیت دوربین بهتر، نمایشگر باکیفیت‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و چیپست قدرتمندتر بخرید. بنابراین به طرفداران گوشی‌های ارزان‌‎قیمت به سختی می‌توانیم این گوشی را پیشنهاد کنیم. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

مزایا:

  • پنل پشتی با جنس شیشه یخ‌زده حس خوبی دارد و به سختی چنین طراحی را در میان‌رده‌ها می‌بینیم.
  • استفاده از طرح اندروید وان تجربه کار با گوشی‌های پیکسل گوگل را در یک گوشی ارزان فراهم می‌کند و البته باید دریافت به موقع به‌‎روزرسانی‌ها را نیز از یاد نبرید.
  • رفع لرزش ویدئوها در کیفیت فول اچ‌دی و با نرخ 30 فریم بر ثانیه خوب است.

معایب:

  • با آن که نمایشگر به شکل قابل قبولی روشن است ولی رفع مشکل شایع دمای خنک رنگ‌ها تقریبا غیرممکن است و درخشش رنگ‌های مشکی نیز به چشم می‌آید.
  • عمر باتری و همچنین سرعت شارژ آن در سطح رقبا نیست.
  • چیپست قدیمی است و مدل‌های قدرتمند و کارآمدتر در بازار وجود دارند.
  • خروجی تصویر دوربین با وجود استفاده از سخت‌افزار امیدوارکننده، چنگی به دل نمی‌زند.
  • کیفیت ویدئوهای فول اچ‌دی محدود به نرخ 30 فریم بر ثانیه است در حالی که رقبا ویدئوهایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه می‌گیرند.
گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : بررسی نوکیا 7,2 ,خرید نوکیا 7,2 ,قیمت نوکیا 7,2 ,مشخصات نوکیا 7,2 ,گوشی نوکیا 7,2 ,گوشی nokia 7,2, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 57 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 20:29

گوشی a20s

Samsung Galaxy A20s یکی از مدل‌هایی است که سامسونگ در سال ۲۰۱۹ در سری جدید A20 معرفی کرد. سامسونگ به منظور رقابت با برندهای رقیب در سطح میان‌رده‌ها، پیشرفت‌هایی را گلکسی A20 اس را در مقایسه با نسخه قبلی به ارمغان آورد. با این پیشرفت‌ها، Galaxy A20s از نظر ظاهری جذاب‌تر به نظر می‌رسد و البته برچسب قیمتی مناسبی دارد که آن را برای خرید گوشی A20s به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند. مطابق با سلیقه خود، رنگ مورد علاقه‌تان می‌توانید از انواع مشکی، سبز و قرمز را انتخاب کنید.

طراحی و ظاهر

گوشی گلکسی A20s سامسونگ جدا از اندازه بزرگ و ضخامت زیادی که دارد، یک گوشی با طراحی عادی است. برخلاف پنل پشتی A30s که ظاهر برش خورده با الماس دارد، در عقب محصول جدید سامسونگ یک ظاهر ساده و بدون الگو را می‌بینیم و کیفیت پلاستیکی براق آن باعث جذب راحت اثرانگشت و لک می‌شود.

مدل تحت بررسی ما قرمز رنگ است ولی این گوشی در رنگ‌های مشکی، سبز و آبی نیز وارد بازار شده است. ویژگی بارز پنل پشتی وجود سیستم دوربین سه‌گانه است که با آرایش عمودی مانند بسیاری از رقبا درون یک حلقه قرار گرفته است که برآمدگی قابل توجهی دارد.

به عبارت دیگر این گوشی روی سطح صاف به حالت تخت قرار نمی‌گیرد. حسگر اثرانگشت در همان نزدیکی است ولی اگر دستان کوچکی دارید برای کار با آن به مشکل بر می‌خورید چون باید انگشت خود را کاملا کش دهید.دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا در سمت‌های مختلف گوشی قرار گرفتند و دسترسی به آن‌ها زمان کار با گوشی با یک دست سخت است و ممکن است تصادفا لبه نمایشگر را زمان فشار دادن دکمه صدا با انگشت میانی خود لمس کنید.

در انتهای گوشی اضافه شدن خوشایند درگاه یواس‌بی تایپ C را به یک گوشی رده‌ابتدایی می‌بینیم که در دو گوشی گلکسی A10 و A10s حضور نداشت. کنار آن جک صوتی، میکروفون و توری بلندگو در جایگاه همیشگی خود قرار گرفتند.در نمای جلوی گوشی نمایشگر 6.5 اینچی دیده می‌شود که سامسونگ اسم آن را علت شکل بریدگی Infinity V گذاشته است. دوربین سلفی داخل این بریدگی قرار دارد و روی لبه بالایی بلندگوی مکالماتی دیده می‌شود.

گوشی سامسونگ a20s

صفحه نمایش

متاسفانه برخلاف نسل قبلی این گوشی صفحه نمایش از سوپر امولد به ال‌سی‌دی تنزل پیدا کرده است. عجیب است غول کره‌ای تصمیم به این اقدام گرفته است. اگر تنها علت آن افزایش عمر باتری باشد، باید بگوییم گلکسی A20 عمر باتری خوبی داشت. گرچه دلیل این تصمیم کاهش هزینه‌ها نیز می‌تواند باشد.صفحه نمایش گلکسی A20s دقت 720 در 1560 پیکسل دارد؛ گرچه محتویات آن در فضای بسته به خوبی خوانا است ولی در محیط بیرون نیز زمانی که نور صفحه حداکثر است به شکل معقولی می‌توانید محتوای روی صفحه را ببینید.

تنها چالش زمان پخش فیلم یا بازی کردن در روز روشن است. به طور کلی کیفیت رنگ‌های نمایشگر شفاف آیکون‌ها شارپ و متن خوانا است. لانچر One UI سامسونگ مجموعه‌ای از منوهای مختلف برای بالا بردن خوانایی متن دارد. گرچه کیفیت این نمایشگر در حد پنل‌های امولد نیست ولی لذت تماشای فیلم و بازی کردن روی چنین نمایشگر بزرگی خوب است.

سخت افزار

گوشی گلکسی a20s

Galaxy A20s از چیپست قدیمی اسنپ‌دراگون 450 به همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که می‌توانید در کنار آن یک کارت حافظه خارجی با حداکثر گنجایش 1 ترابایت قرار دهید.این گوشی با وجود پردازنده آهسته‌ای که دارد برای کارهای متوسط مانند تماس، پیامک دادن، پخش موسیقی، گردش در رسانه‌های اجتماعی، پخش فیلم و بازی عملکرد قابل قبولی را نشان داد.

بدون شک باید در نظر بگیرید سامسونگ گلکسی A20s را برای کارهای سنگین نساخته است. با آن که گوشی توانست بازی‌هایی مانند subway surf را روان اجرا کند ولی در بین جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها تاخیر را شاهد بودیم. زمان بازی پابجی به ویژه افت فریم دیده شد و گاهی اوقات صدا و تصویر همخوانی نداشتند.برای بالا بردن سطح امنیت خود می‌توانید از حسگر اثرانگشت یا قابلیت باز کردن گوشی با اسکن چهره استفاده کنید ولی سرعت هر دو عالی نیست. هر دو روش جدا از باز کردن گوشی چند قابلیت بیشتر دارند. برای باز کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها از قفل می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

باتری

عمر باتری گوشی گلکسی A20s سامسونگ با وجود باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت آن عالی است و با سطح استفاده متوسط می‌توانید بیشتر از یک روز با گوشی کار کنید. در تست بازپخش مداوم فیلم ما شارژ باتری 9 ساعت و 11 دقیقه دوام آورد.

در تست دیگر در عرض 4 تا 5 ساعت شارژ باتری 62 درصد خالی شد. برای این تست از اینترنت خط گوشی استفاده کردیم. ضبط فیلم قدرت کارآمدی مصرف توان گوشی را نشان می‌هد به نحوی که با 30 دقیقه فیلمبرداری شارژ ف باتری فقط 7 درصد کم شد.بخواهیم مقایسه کنیم در همین تست شارژ گوشی نوکیا 7.2 به مقدار 14 درصد کم شد. به کمک شارژر 15 وان این گوشی باتری در عرض یک ساعت 50 درصد شارژ شد و شارژ کامل آن در حدود 2 ساعت طول می‌کشد.

گوشی گلکسی A20s از سیستم عامل اندروید 9 به همراه لانچر One UI 1.1 استفاده می‌کند که رابط کاربری سفارشی سامسونگ با مجموعه‌ای از قابلیت‌های مختلف است.گرچه در اندروید پای هنوز حالت تیره دیده نمی‌شود ولی در بخش تنظیمات نمایشگر می‌توانید از حالت تیره خود لانچر سامسونگ استفاده کنید.سامسونگ برای بالا بردن کیفیت خوانایی متون قابلیت‌های زیادی را قرار داده است از جمله فونت‌های با کنتراست بالا، معکوس کردن رنگ و بزرگنمایی. البته باید بگوییم توسعه‌دهندگان سامسونگ روی بهبود قابلیت بزرگنمایی باید سخت تلاش کنند چون زمان فعالسازی آن پنجره مورد نظر با محتویات صفحه به نحوی همپوشانی می‌کند که خواندن متن و تمرکز سخت می‌شود.

گوشی آ 20 اس

صدا و بلندگو

گلکسی A20s یک بلندگو با کیفیت صدای بالا در انتها دارد ولی زمانی که گوشی را در حالت افقی می‌گیرد صدا خفه می‌شود و جلوی بلندگو را دست راست می‌گیرد. گرچه به راحتی می‌توانید برای رفع آن گوشی را بچرخانید تا بلندگو به سمت چپ قرار گیرد.

دوربین

گلکسی A20s در عقب سه دوربین دارد که عبارتند از یک لنز عریض 13 مگاپیکسل با میدان دید 77 درجه، فوق عریض 8 مگاپیکسل با میدان دید 120 درجه و حسگر عمق‌سنج 5 مگاپیکس با تک فلاش ال‌ای‌دی. در جلو نیز دوربین سلفی 8 مگاپیکسل را می‌بینیم. دوربین در مقایسه با نسل قبلی بهتر شده است، چون همانطور که می‌دانید این گوشی تنها دو دوربین در عقب داشت. سری A سامسونگ پس از این که این شرکت در سال 2019 تولید سری ناموفق J را متوقف کرد، متحول شدند.

اپلیکیشن پیشفرض دوربین این گوشی ساده و سرراست است. به راحتی می‌توانید به کمک دکمه‌های تاگل قرار گرفته در منطقه نهایی بین حالات عکاسی استاندارد و فوق عرض جابه‌جا شوید.برای این که تجربه عکاسی خود را هیجان ببخشید 9 فیلتر و حالت زیبایی‌سازی تصویر وجود دارند که برای دوربین‌های جلو و عقب قابل استفاده هستند. علاوه بر این، دکمه فیلتر در نوار بالایی قرار گرفته است، همچنین می‌توانید نسبت تصویر را تغییر دهید، تایمر تنظیم کرده و فلاش را براساس نیاز خود فعال کنید.

روی تصاویر و ویدئوها امکان استفاده از استیکرها را دارید و یک دکمه تاریخچه برای نشان دادن استیکرهایی که قبلا استفاده کردید دیده می‌شود. برای این که حالت استیکر به درستی کار کند باید به سوژه نزدیک باشید. کیفیت زوم فاجعه است و تصویر نهایی را خراب می‌کند.روی صفحه پیشفرض هوم اپلیکیشن دوربین حالت HDR دیده نمی‌شود. برای فعالسازی آن باید روی آیکون تنظیمات در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا آیتم‌های منو مشخص شد.

دوربین این گوشی همچنین می‌تواند فایل‌های گیف 480 در 640 درست کند که قابلیت جالبی است. دوربین برای این منظور از حالت burst استفاده کرده و برای ایجاد فایل گیف تمامی تصاویر را ترکیب می‌کند.نکته خوب در مورد اپلیکیشن دوریین این است که تا جای ممکن می‌توانید آن براساس نیازهای شخصی خود ساده کنید. اگر تنها با حالت ویدئو و فوتو راحت هستید، می‌توانید سایر موارد را در ناحیه تنظیمات دوربین مخفی کنید و حتی ترتیب آن‌ها را تغییر دهید.در مورد کیفیت هر دو دوربین و جلو باید بگوییم رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کنند و در حالت خودکار افکت بیشتری به آن‌ها اضافه نمی‌شود.

دوربین این گوشی مانند گوشی‌های A20 و A30s هنگام عکاسی پرتره افت جالب بوکه تولید نمی‌کند. مهارت نقشه‌نگاری سوژه فقط معمولی و مانند مدل‌های ابتدایی است. تصاویر پرتره و منظره جزئیات مطلوب را ندارند و سطح پارازیت دائما کیفیت عکس را به ویژه در محیط‌های کم نور و تاریک از بین می‌برد.گرچه تصاویری که از نمای نزدیک می‌گیرید در مقایسه با نمونه‌های راه دور از نظر کیفیت بهتر هستند. کیفیت تصاویر در شب پارازیت افزایش پیدا می‌کند و دوربین بی ثابتی خود را در مدیریت صحنه‌های دارای منابع نوری روشن نشان می‌دهد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A20s

در نتیجه

با نگاهی به هر آنچه را که از لحاظ امکانات برخوردارست می‌توانم بگویم که سامسونگ گلکسی ای ۲۰ اس در حال حاضر برای نیازهای کاربران به طور کلی بسیار مناسب است. با قیمت نسبتاً مقرون به صرف ، می‌توانید گوشی هوشمندی را تهیه کنید که به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد. رقابت میان رده تلفن های هوشمند با وجود محصولات Redmi به طور فزاینده ای شدید است. برای رقابت با این محصولات، سامسونگ ناگزیر است دستگاه‌هایی را معرفی و راه اندازی کند که از ارزش بالایی برخوردار باشند و با قیمت‌ گوشی مناسب‌تری ارائه شود.

 

گوشی کالا...
ما را در سایت گوشی کالا دنبال می کنید

برچسب : قیمت گوشی a20s samsung ,عکس گوشی a20s ,قیمت گوشی a20s سامسونگ ,قیمت گوشی آ 20اس ,سامسونگ a20s قیمت, نویسنده : مهران goshikala بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1399 ساعت: 5:38